افتتاح اولین پژوهشکده علوم شناختی آموزش و پرورش کشور در شیراز

در مراسمی که امروز، 21 تیرماه، در شیراز برگزار شد، اولین پژوهشکده علوم شناختی آموزش و پرورش کشور در شیراز با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه علوم شناختی، استانداری و اداره کل آموزش و پرورش فارس افتتاح شد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور درآیین افتتاح اولین پژوهشکده اموزش و پرورش پژوهشگاه علوم شناختی کشور در محل پژوهشکده معلم فارس در شیراز اظهار کرد: بخش مهمی از جامعه ما دانش آموزان هستند که سرمایه و دارایی کشور هستند.
سیدمحمد مهدوی گفت:حاکمیت تلاش دارد سازو کارهایی را برای ارتقای سلامت سرمایه های شناختی در اختیار نهادهای بهره بردار قرار دهد.
مهدوی، حفظ و ارتقای سرمایه های شناختی را از اهداف ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور برشمرد و افزود: تاسیس و تجهیز هدفمند آزمایشگاه ها و تربیت نیروی متخصص از جمله سازوکارهای ارائه شده است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور گفت:در راستای پایش، حفظ و ارتقای سرمایه های شناختی دانش آموزان، اولین پژوهشگاه علوم شناختی در حوزه آموزش و پرورش است که در استان فارس راه اندازی کردیم.
مهدوی تصریح کرد: این پژوهشکده علوم شناختی را به کمک استانداری فارس و اداره کل آموزش و پرورش استان به صورت در شیراز افتتاح شد.
وی ادامه داد:رهبر معظم انقلاب فرمودند «هر ملتی در دانش و علوم و فناوری های شناختی عقب بیفتد سرنوشتش، سرنوشت کشورهایی است که در انقلاب صنعتی عقب افتادند.»لذا این امرایشان، اهمیت علم شناختی را برای ما بیان می کند.
دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور عنوان کرد: در راستای علوم شناختی گام ها یکی پس از دیگری برداشته شد لذا، هویت بخشی و ایجاد زیر ساخت ها اولین گام در این زمینه بود.
وی، با تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه شناختی، گفت:با تلاش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در سطح کشور بیش از ۱۵۰۰ پژوهشگر در حوزه شناختی تربیت شده است و حدود ۱۲۰۰ پایان نامه نیز در این حوزه مکتوب شده است.
مهدوی ادامه داد: حفظ و ارتقای جایگاه پژوهشگر بسیار مهم است و باید در سطح کودکان و نوجوانان به آن پرداخته شود.
وی خاطرنشان کرد:با توسعه علوم شناختی قطعاً تحولات اساسی در نظام تعلیم و تربیت رخ خواهد داد زیرا نسل جدید با فضای مجازی بزرگ شده است و آنها درک متفاوتی از جهان نسبت به سایر نسل ها دارند.
به گزارش سینا پرس فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور، گفت: این ستاد آماده اعزام متخصصان برای آموزش و تربیت نیروی انسانی برای حوزه علوم شناختی است و در ادامه برای ایجاد کلینیک ها با استان ها نیز همکاری می کند.
به گزارش سینا پرس فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش و پرورش فارس، در این مراسم که ابراهیم عزیزی و جعفر قادری، نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس و محمد فرخ‌زاده، معاون استاندار فارس و جمعی از فرهنگیان نواحی شهر شیراز نیز حضور داشتند، تفاهم‌نامه همکاری و پشتیبانی پژوهشگاه علوم شناختی کشور با استانداری و اموزش و پرورش فارس منعقد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا