مهارت ارائه به سرمایه‌گذار، کلید موفقیت تیم‌های استارتاپی

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با همکاری دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران، کارگاه پیچ تک (Pitch Tech) را روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برگزار کرد.

این کارگاه در راستای اولین همایش ملی نوآوری و فناوری در ورزش و تندرستی برنامه ریزی و برای صاحبان ایده شرکت کننده در این همایش برگزار شد. همایش ملی نوآوری و فناوری در ورزش و تندرستی ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.

فاطمه صداقت فرد معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن معرفی پارک علم و فناوری و حمایت‌های سازمان گفت: صاحبان ایده مخاطب مرکز نوآوری و کارآفرینی محسوب می‌شوند که با توجه به ارزیابی صورت گرفته و برحسب سطح فناوری، نیاز و شرایط از حمایت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری بر ایده‌ها و استارتاپ‌ها موضوعی مهمی است، خاطر نشان کرد: ایده و استارتاپ باید مراحل پیش نیاز و ضروری مسیر یک کسب وکار را طی کرده باشد تا به مرحله جذب سرمایه برسد، که صاحبان ایده طی این مسیر ممکن است با تغییرات گوناگون در تیم، ایده و… مواجه شوند.

صداقت فرد در خصوص اقدامات پارک علم و فناوری در همایش ملی نوآوری و فناوری در ورزش و تندرستی صحبت کرد و اظهار داشت: ایده‌های منتخب و برتر در این همایش وارد فرایند داوری فنی و کسب وکار پارک علم و فناوری شده و در صورت کسب امتیاز لازم در برنامه‌های حمایتی رویش و شکوفایی مرکز نوآوری و کارآفرینی جذب خواهند شد.

وی شعبه مرکز نوآوری دانشکده علوم ورزشی و تندرستی را بازوی اجرایی پارک علم و فناوری در این دانشکده خواند و گفت: این مرکز خدمات شتابدهی و حمایت‌های ضروری و پایه‌ای کسب وکار را به استارتاپ‌ها و تیم‌های معرفی شده از سوی پارک علم و فناوری ارائه می‌کند.

معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی برگزاری کارگاه پیچ تک برای صاحبان ایده شرکت کننده در همایش ملی نوآوری و فناوری در ورزش و تندرستی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: فراهم آوردن فرصتی برای ارائه ایده به صورت آزمایشی و بررسی آن توسط تسهیلگران و مربیان کسب وکار، به ارتقای سطح ارائه و موفقیت در جذب سرمایه می‌انجامد.

در این کارگاه، صاحبان ایده معرفی کوتاهی از ایده خود داشته و پس از آن تسهیلگران و مربیان کسب وکار به بیان نکات اصلی با محوریت ارائه به سرمایه گذار پرداختند.
تسهیلگران شرح کاملی از ساختار ذهنی و مدل مفهومی برای مدلسازی کسب وکار ارائه دادند که از جمله آن می‌توان به ترسیم نقشه بازار / صنعت، شناخت ابعاد بازار / صنعت، تحلیل زنجیره ارزش صنعت، تحلیل محیط خرد و کلان، شناسایی نیاز مشتریان و نحوه پاسخ به آن، مطالعات تطبیقی، بوم کسب وکار، تعیین نقطه سربه سر، سرمایه مورد نیاز، سهم بازار، نرخ بازگشت سرمایه، فنون مذاکره و … اشاره کرد.

این کارگاه ویژه صاحبان ایده همایش ملی نوآوری و فناوری در ورزش و تندرستی به صورت حضوری و مجازی در سالن فرهان پارک علم و فناوری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا