بررسی پیش نویس نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

پیش نویس نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش سیناپرس از مرکز رسانه و خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر موسوی معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه که با حضور معاونین محترم وزیر آموزش و پرورش و اعضای حقیقی و حقوقی کمیسیون برگزار شد، بر اهمیت این پیش نویس و لزوم بررسی همه جانبه آن تأکید کرد.
دکتر پارسانیا ضمن ارائه ابعاد این نقشه راه، موضوعاتی مانند فعالیت‌های بسیار مهم صورت گرفته تا به حال در مسیر اجرای سند تحول، توجه به آسیب‌هایی مانند صورت‌گرایی، شتابزدگی در عمل به تشریح ویژگی‌های نقشه راه فعلی و رویکردهای آن از جمله پروژه‌محوری، تحول گرایی، واقع نگری و شاخص‌محور بودن همچنین لزوم ایجاد سامانه شفافیت پیشرفت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد.
دیگر حاضران در جلسه ضمن تشکر از زحمات بسیار زیاد صورت گرفته به نقد و بررسی نقشه راه اجرای سند تحول در موضوعاتی مانند فقدان نقشه استراتژیک، تقلیل تعداد پروژه‌ها و ادغام آنان، التزام تغییر ساختار وزارت آموزش و پرورش در جهت اجرایی‌سازی سند و توجه به موج‌بندی فعالیت‌های نقشه راه و توجه به مساعدت از طریق پیوست فعالیت‌های رسانه‌ای در جهت پیشبرد نقشه راه اجرای سند و تدوین پروژه‌های پیشران در جهت حصول نتایج کوتاه مدت تأکید کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین درخور دبیر محترم کمیسیون تعلیم و تربیت نیز در این جلسه ضمن تشکر از گردآوری و ارائه خوب و جامع مطالب، و با تأکید بر لزوم تطبیق این نقشه راه با مصوبات قبلی کمیسیون تعلیم و تربیت دکتر مختاری را به‌عنوان نماینده کمیسیون در راستای کمک در بهبود کیفیت شاخص‌ها، تجمیع و چابک‌سازی پروژه‌ها و پیگیری مواجه مسائل تخصصی نقشه راه اجرای سند تحول با میزهای تخصصی کمیسیون تعلیم و تربیت معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا