حمایت از مشارکت مردم در محرومیت‌زدایی فناورانه

معاون شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بر عزم جدی معاونت علمی برای مشارکت و نقش آفرین کردن مردم و تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های اثرگذار در حوزه محرومیت‌زدایی به کمک فناوری در قالب برنامه ملی آبادیران تاکید کرد.

به گزارش سیناپرس و به نقل از مرکز ارتباطاات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد که در نخستین گردهمایی فعالان مردمی آبادانی و پیشرفت فناورانه سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: برنامه ملی آبادیران در حقیقت به دنبال دخیل کردن جامعه نخبگانی در حل واقعی مسائل و مردمی‌کردن امر محرومیت زدایی با نقش‌آفرینی مردم و بهره‌گیری از فناوری است.

وی ادامه داد: نخبگان در قالب این برنامه ملی با کارها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایشان مسیر جدیدی را به سوی محرومیت‌زدایی نوآورانه و حل مسائل و مشکلات مناطق محروم می‌گشایند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: علاوه بر محرومیت‌هایی که در بخش‌های مختلف اقتصاد و صنعت داریم در حوزه محرومیت‌های اجتماعی هم به مقوله فناوری به عنوان یک اولویت نگریسته نشده است و «فناوری»، مسأله روی میز نبوده، اما با برنامه ملی آبادیران، تلاش شده است تا مقوله محرومیت‌زدایی با رویکرد فناورانه و نوآورانه دنبال شود.

اسدی‌فرد با تاکید بر نقش حمایت‌گر و همراه معاونت علمی و عدم نگرش تصدی‌گرایانه به مقوله محرومیت‌زدایی فناورانه گفت: در موضوع محرومیت‌زدایی فناورانه معاونت علمی نخ تسبیحی شده تا با پیوند منسجم میان دستگاه‌ها، نخبگان و عموم جامعه، این خلاء فناوری و توسعه در مناطق محروم پر شود. در این مسیر معاونت علاقمند است تا هرگونه حمایت را انجام دهد و پرچم در دست دیگر دستگاه‌ها باشد؛ در این راه آماده استفاده از ایده ها و ظرفیت های دیگر بخش ها هستیم و حمایت های لازم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: جامعه ایرانی، آماده و پذیرای مشارکت‌ در حل مسائل هم وطنان بوده و این عزم و اراده را در موضوعات مختلف و مقاطع مختلف به خوبی نشان داده است. در مناسبت‌های مذهبی از جمله ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران ایشان، این مردم هستند که در قامت یک نهاد اجرایی، ترویج‌گر و مشارکت کننده، نقش‌آفرین می‌شوند و این روحیه مشارکت، ظرفیتی نهفته در تاریخ و فرهنگ ایرانیان است و به هر میزان که از سمت نهادسازی حاکمیتی به سوی نهادسازی مردمی حرکت کنیم، قطعاً توفیق بیش‌تری خواهیم داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا