برنامه دستیابی به اهداف کلان بالگردی تدوین می‌شود

 علی طاهرخانی در خصوص برنامه‌های آتی این کمیته در سال جاری، گفت: یکی از برنامه‌های این کمیته در نیمه دوم امسال، ارائه ابلاغیه به گمرک برای جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات در حوزه بالگردهای تجاری با هدف حمایت از فناوری و توان صنعتی کشور و انتقال تکنولوژی است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های تعریف شده برای نیمه دوم سال، تهیه RFPهای مورد نیاز در راستای پیشبرد اهداف بالگردی سند جامع توسعه هوافضا، تعیین اولویت‌های حمایتی در بخش بالگردی برای شرکت‌ها، صنایع و مراکز پژوهشی داخلی و تهیه طرح‌های همکاری مشترک با کشورهای دیگر در حوزه توسعه بالگردهای پیستونی، متوسط و نیمه‌سنگین است.

به گفته طاهرخانی، مذاکره مستقیم با بهره‌برداران بالگرد تجاری در کشور و جلب اعتماد آنها برای رفع نیازمندی‌ها به صورت یکپارچه و بر اساس پلتفرم‌های مشترک دیگر هدف تعیین شده در کارگروه است.

وی برنامه‌ریزی برای اضافه کردن دروس طراحی بالگرد به گرایش تحصیلات تکمیلی هوافضا و راه‌اندازی و تقویت صفحه کارگروه بالگرد تجاری به عنوان مرجع و خط ارتباطی فعالان حوزه بالگردی کشور (اخبار، اولویت‌های پژوهش و صنعتی و فناورانه، گزارش طرح‌های کلان بالگردی) را از دیگر اولویت‌های تعیین شده برشمرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا