هم‌اندیشی جهاددانشگاهی و سازمان نظام مهندسی استان

نشست هم‌اندیشی روسای جهاددانشگاهی استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان به منظور هم افزایی و توسعه همکاری تخصصی در حوزه گیاهان دارویی برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رییس جهاددانشگاهی استان در حاشیه بازدیدرییس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان از مجموعه جهاددانشگاهی به تشریح فعالیت های این نهاد پرداخت.

وی افزود: جهاددانشگاهی درصدد ایجاد اولین شهرک فراوری گیاهان دارویی در استان است که در این راستا نیازمند پشتیبانی سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان هستیم.

مرادی با اشاره به استقبال گسترده کشاورزان خندابی از برگزاری کارگاه های گیاهان دارویی در این منطقه، برپایی این کارگاه ها را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: با استقبال خوبی از سوی کشاورزان مواجه شدیم که این امر نشان داد در این زمینه خلأهای فراوانی وجود دارد.

وی تصریح کرد: نگاه ما به مقوله گیاهان دارویی در راستای ایجاد کسب و کار با کیفیت بالا و توسعه آن است که علاوه بر فعالیت های آموزشی، در حوزه اقدامات پژوهشی و عملیاتی ورود پیدا کنیم.

مهندس حمیدرضا شمسی خانی رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان در ادامه با اشاره به اینکه ماموریت این سازمان در واقع  بین بخشی و تنظیم‌گر بین دستگاه های اجرایی است، از هم افزایی سازمان نظام مهندسی و جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی استقبال کرد.

وی اظهارکرد: در زمینه ایجاد شهرک گیاهان دارویی می توان با دیدگاه بهره برداری در حوزه کسب و کار و دستاوردهای کوتاه و بلندمدت اقدامات اساسی با همکاری سازمان های مختلف به ویژه محیط زیست انجام داد.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان به منظور انجام فعالیت های پژوهشی مشترک در حوزه کشاورزی با توجه به توانمندی های علمی جهاددانشگاهی در سطح کشور و در حوزه آموزشی در بخش کشاورزی اخیرا منعقد شده است.

بهاره صفاری

جانشین سردبیر خبرگزاری سینا؛ روزنامه نگار در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا