نخستین آزمایشگاه پلاسمای هسته ای دانش آموزی در گلستان راه اندازی شد

استاندار گلستان در مراسم بهره برداری از این طرح که با حضور نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی برگزار شد،
گفت: یکی از نتایج قابل انتظار این مرکز آموزشی تاثیرگذاری آن در اتفاقات رخ داده این صنعت و صنایع مرتبط کشور است. 
حسن صادقلو اظهار کرد: بی تردید صنایع نوین با استفاده از علوم روزآمد و بهره گفتن صحیح از توان بالای فکری جوانان گلستان آینده ای بسیار روشن را برای منطقه و کشور رقم خواهد زد. 
استاندار گلستان اظهار کرد: باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که تاثیر علوم و فنون و اندیشه های مدرن در بخش های گوناگون زندگی نمایان شود و همه از برکات و خدمات بالای آن استفاده کنند. 
صادقلو اظهار کرد: مسئولان گلستان از هر ایده بکر، خلاقانه و مرتبط با توسعه علم و فنآوری در شهرهای استان استقبال کرده و زمینه لازم برای اجرای آن را فراهم خواهند کرد. 
همچنین در این مراسم، مجری طرح آزمایشگاه پلاسمای هسته ای گفت: دانش آموزان در این مرکز نحوه عملی کار با دستگاهها را می آموزند اما ایده بلند مدت ما در این مرکز رساندن سطح فکری دانش آموزان به اندازه ای است که خود قادر به ساخت دستگاه ها باشند. 
ابوالفضل مازندرانی افزود: تنها نمونه ی این پژوهشکده در قاره آسیا، در کشور ژاپن وجود دارد و امیدواریم ثمرات مثبت طرحی که امروز راه اندازی شد، بسیار زودتر از زمان انتظار در جامعه نمایان شود. 
این پژوهشکده با 15 دستگاه مدرن آزمایشی و صرف اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال تأسیس و افتتاح شد. 
نمونه این دستگاهها در ایران در دانشکده امیرکبیر و پژوهشکده سازمان انرژی اتمی وجود دارد و پژوهش سرایی که امروز راه اندازی شد، سومین مرکز بهره مندی از این دستگاه ها در کشور است.
به گزارش ایرنا، علم پلاسما در زمینه نساجی، کشاورزی و بسیاری از علوم دیگر کاربرد دارد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا