در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ایلام مطرح شد
موفقیت ۳۳ درصدی جهاددانشگاهی در درمان ناباروری

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه از ابتدا تاکنون جهاددانشگاهی خدمات زیادی ارائه داده است، تصریح کرد: یکی از کارهای صورت گرفته در حوزه پزشکی و بحث درمان ناباروری بوده است.

دکتر مسلمی نائینی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: جهاددانشگاهی ازجمله نهادهایی است که در ابتدای انقلاب بافرمان حکیمانه امام خمینی (ره) ساخته شد. در ابتدا ما چیزی به نام تولید و ساخت نداشتیم و اکثر مواد موردنیاز خود را از کشورهای دیگر، وارد می‌کردیم و با لطف خدا، جوانانی با شعار ما می‌توانیم از ابتدای انقلاب تاکنون کارهای بزرگی در این نهاد انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا تاکنون جهاددانشگاهی خدمات زیادی ارائه داده است، تصریح کرد: یکی از کارهای صورت گرفته در حوزه پزشکی و بحث درمان ناباروری بوده است. درگذشته این موضوع باعث شده بود که مردم برای درمان به خارج از کشور بروند.

رئیس جهاددانشگاهی به تلاش‌های زنده‌یاد کاظمی آشتیانی در افتتاح پژوهشگاه رویان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر توانسته‌ایم با موفقیت ۳۳ درصدی در زمینه درمان ناباروری فعالیت داشته باشیم که این در حد استانداردهای جهانی بوده است.

دکتر مسلمی‌نائینی به دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپا اشاره کرد و گفت: خبرگزاری ایسنا اولین خبرگزاری بعد از انقلاب است. همچنین ایکنا نیز یک خبرگزاری قرآنی است که با ۲۱ زبان زنده دنیا محتوا تولید می‌کند.

وی افزود: یکی از بحث‌های مورد تاکید رهبر انقلاب مناظره‌های دانشجویی است که خوشبختانه جهاد دانشگاهی توانسته متولی انجام این کار باشد. در این مناظره‌ها ‌های دانشجویی در حوزه‌های مختلف سیاسی اجتماعی و… به بحث می‌پردازند و در آینده نزدیک نیز این مناظره‌ها در بین اساتید برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه در حوزه به نژادی دام سنگین و سبک نیز کارهای خوبی انجام‌شده است، تصریح کرد: این کار باعث ایجاد ارتقاء کیفیت شیر و گوشت دام‌ها شده است. این‌یکی از موفقیت‌های جهاددانشگاهی است.

دکتر مسلمی‌نائینی به افتتاح مرکز ملی تحقیقات مغز( نخستی‌سانان) در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در دنیا کمتر از ۱۰ مورد از این مراکز وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار هم در ادامه به دستاوردهای خوب جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به روح پاک زنده‌یاد کاظمی آشتیانی درود می‌فرستیم که برای راه‌اندازی موسسه رویان بسیار تلاش کرد و درواقع در این مسیر جان خود را تقدیم کرد. عزیزانی نیز که راه او را ادامه می‌دهند کار بسیار ارزشمندی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما نیاز به جهاد علمی دارد، تصریح کرد: استان ایلام یک استان محروم است و فاصله‌ای ۱۶ ساله با بسیاری از جاهای دیگر داریم. این جنگ بود که باعث شد این فاصله تقریباً محفوظ بماند.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام به نبود راه‌آهن، بزرگراه و آزادراه در استان اشاره کرد و گفت: اقتضای عدالت اجتماعی این است که نسبت به ایلام نگاه متعارفی وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار به ظرفیت‌های خوب استان ایلام مانند گونه‌های مختلف گیاهی، درخت بنه و درختان بلوط اشاره کرد و گفت: از این نعمت‌ها استفاده خوبی نشده است. از همین درخت بلوط می‌توان در مسائل مختلف از آن استفاده کرد .

وی با تاکید بر اینکه ۱۱ درصد جمعیت استان عشایری است، تصریح کرد: اگر در بحث اصلاح نژاد دام کارهایی انجام شود و هزینه در این زمینه صورت گیرد، بی‌شک آورده آن چند برابر خواهد بود. این از نیازهای استان است که جهاددانشگاهی می‌تواند در آن ورود کند.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام ادامه داد: یکی از مشکلاتی که مردم استان ایلام با آن درگیر هستند بیماری سرطان و مراجعه برای درمان به سایر استان‌ها است. این موضوع باعث تحمیل فشار اقتصادی و روانی به بیماران می‌شود. تأمین دستگاه‌های غربالگری در استان ایلام بالاترین خدمت به مردم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار به مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق اشاره کرد و گفت: استان ایلام در کشور می‌تواند به‌عنوان قطب درمانی معرفی شود که این موضوع می‌تواند ازنظر اقتصادی و فرهنگی برای کشور تأثیرگذار باشد.

وی در خصوص دریافت بودجه نیز گفت: نیاز است طرح‌های لازم به‌خوبی آماده و ارائه داده شوند تا سازمان برنامه‌وبودجه نیز ازنظر مالی پشتیبان این طرح‌ها باشند. مسیر گرفتن بودجه باید به‌خوبی طی شود تا در تأمین آن کمترین مشکل رخ دهد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا