بانك‌هاي فارس واحدهاي تملك شده صنعتي را تا دو ماه آینده باز گردانند

دبیر ستاد ملي تسهيل و رفع موانع تولید با تاکید بر اینکه براساس ماده قانوني اجازه نمي‌دهيم مانعي در حوزه تولید كشور ايجاد شود و هيچ بانكي حق تملك و تعطيلي واحدهاي صنعتي را ندارد، گفت: دو ماه به بانك‌هاي فارس فرصت مي‌دهيم كه واحدهاي تملك شده صنعتي را باز گردانند.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدباقر آقا عليخاني بعد از ظهر امروز ۵ مهرماه در ستاد تسهیل و رفع موانع فارس به اهداف تشكيل ستاد تسهيل در كشور اشاره و بيان كرد: بر اساس مباحث داخلي و خارجي و شرايط اضطراري کشور، اين ستاد تشكيل شد.

وی با بیان اینکه مصوبات اين ستاد لازم الاجراست و دستگاههاي كم كار به نهادهاي بازرسي معرفي مي‌شوند، افزود: البته دستگاههاي نظارتي نظير سازمان بازرسي و دادگستري در جلسات این ستاد حضور دارند.

دبیر ستاد ملي تسهيل و رفع موانع تولید تصریح کرد: بايد به اين باور رسيد كه شرايط كشور، شرايط معمول نيست بلكه در شرايط جنگ اقتصادي قرار داريم و به همين دليل است كه رهبر معظم انقلاب طي ١٠ سال گذشته تاكنون شعار سال را با عناوين اقتصادي معرفي می‌کنند.

آقا علیخانی با تاکید بر اینکه براساس ماده قانوني اجازه نمي‌دهيم مانعي در حوزه تولید كشور ايجاد شود و هيچ بانكي حق تملك و تعطيلي واحدهاي صنعتي را ندارد، گفت: دو ماه به بانك‌هاي فارس فرصت مي‌دهيم كه واحدهاي تملك شده صنعتي را باز گردانند.

وی همچنین با بیان اینکه کارت بازرگاني به معناي خط توليد است و كسي حق توقف آن را ندارد، گفت: اين حجم از تعليق واحدهاي صنعتي توسط بانك‌ها قابل قبول نيست.

دبیر ستاد ملي تسهيل و رفع موانع تولید همچنین از شناسایی قوانين مزاحم و معرفي آنها خبر داد و افزود: تغييرات تكنولوژي امروز در دنيا بايد به عنوان اولويت قرار گيرد و وظيفه امروز ما كاهش فاصله‌ها است.

آقاعلیخانی اضافه کرد: ۱۹۲ مورد مشكل نیز در حوزه تولید كشور شناسايي و براي آن حل مسئله انجام شده است.

وی با ابراز به اینکه بايد به سمت شكوفايي اقتصاد كشور و كمك به بخش خصوصي برويم، گفت: گرفتاري بخش خصوصي بسيار زياد است و بايد از ريزش آن جلوگيري كرد.

بنابراین گزارش؛ در پانصد و چهل و پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع استان که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، مسائل و مشکلات ۲۱ بنگاه اقتصادی از جمله قند ممسنی در رستم، معدن ملوس جان بیضا، روغن نباتی نرگس شیراز، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC)، شرکت فولاد پایه و تک ایستا، مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد، پارس حدید جهرم و … مورد بررسی و تصمیماتی جهت حل و فصل مشکلات این بنگاه ها اتخاذ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا