حرم شاهچراغ باید کانون گردشگری در فارس باشد

امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت جایگاه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) در استان فارس و شهر شیراز، گفت: حرم شاهچراغ (ع) باید کانون گردشگری در فارس باشد که تحقق این امر مستلزم سازماندهی اطراف حرم از سوی مسئولان است.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۴ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه شهر شیراز با بیان اینکه ضروری است که مطالبات عمومی از تریبون نماز جمعه مطرح شوند، گفت: نتیجه طرح مسائل در خطبه، باید تلاش بیشتر مدیران برای اجرای مطالبه باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به فضای حرم مطهر و منطقه تاریخی شیراز، تاکید کرد: مسلم بدانید طبق آماری که گرفته شده و بررسی‌هایی که شده است، حرم مطهر احمدبن موسی (ع) نقطه اصلی گردشگری مذهبی در جنوب ایران بوده و در یک سال حدود ۱۶ میلیون نفر وارد این حرم مطهر شده اند؛ لذا اینجا را باید به عنوان مرکز و کانون در نظر گرفت.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید اسقاطی و ضایعاتی‌های اطراف حرم جمع آوری شود، گفت: ضایعات فروشی که نباید در جوار مرکز گردشگری مذهبی مستقر باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شهر شیراز زیباترین شهر‌های جهان از قدیم بوده و در کتاب شیرازنامه آمده است وقتی بغداد در دوره عباسیان در اوج بوده، شیراز چیزی کم از بغداد نداشت و ما ۷۰۰ _ ۸۰۰ سال مدعی هستیم که این شهر جزء شهر‌های مهم و زیبای دنیا است از این رو توقع داریم که مدیران اجتماعی و بخش‌های مختلف با هم اندیشی و هم افزایی این مشکل را برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان را مورد توجه قرار داد و گفت: توقع داریم هر بار که هیئت دولت می‌آیند برای استان و چهره استان یک تحول جدید رقم بخورد. در شورای اداری به مسئولان دستگاه‌ها گفتم هر مسئولی ببیند در دستگاه خودش کدام کار از همه مهمتر است و باید رایزنی شود، از دولت خواسته شود و دولت پای کار است و حتما حمایت می‌کند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری وضعیت خط راه آهن در استان فارس را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در خطوط ریلی، بعد از ۸۰‌سال انتظار شیراز به اصفهان وصل شد، اما قاعده شیراز این نیست که نقطه پایان خط قرار گیرد چراکه باید به عنوان یک مرکز به دیگر نقاط متصل باشد از این رو برای راه اندازی راه آهن شیراز به سمت بوشهر در سفر رئیس جمهور اعلام شد که امیدواریم از طریق راه آهن به بندر بوشهر وصل شویم که به صورت تاریخی ما با بوشهر ارتباط تجاری داشتیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در بخشی از سخنان خود به دانشگاه فرهنگیان شیراز نیز اشاره و بیان کرد: در شیراز هم دانشگاه فرهنگیان دختران و هم پسران داریم که نیاز است زیرساخت‌ها و فضای آن همانند سایر دانشگاههای دیگر تکمیل و تجهیز شود.

خطیب نماز جمعه شیراز همچنین مسئله امامت و ولایت را مهم‌ترین امور معرفتی و ایمانی پایه انقلاب اسلامی دانست و گفت: غفلت از مسئله امامت و ولایت باعث می‌شود که روح این حرکت انقلابی از دست ما برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا