هشدار کمبود جهانی خون از سوی سازمان صلیب سرخ؛
نیاز فوری به اهدای گروه خونی O وجود دارد

سازمان جهانی صلیب سرخ روز دوشنبه اعلام کرد: نیاز فوری به اهدای خون وجود دارد، زیرا عرضه خون در برخی مناطق جهان همچون ایالات متحده آمریکا از اوایل ماه آگوست تقریباً ۲۵ درصد کاهش یافته است که این موضوع می تواند خطراتی جدی در پی داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، خون عنصری حیاتی در خدمات پزشکی محسوب شده و متاسفانه محصولات خونی تنها برای مدت زمانی اندک قابلیت نگهداری دارد و به همین دلیل نیاز فوری به اهدای خون توسط افراد وجود دارد.

در این میان شواهد نشان می دهد؛ بلایای متوالی مرتبط با آب و هوا، روند جهانی اهدای خون را با مشکل مواجه کرده  و این موضوع وارد شرایط بحرانی شده است.

سازمان صلیب سرخ در این رابطه گفت: افرادی که به تزریق خون به عنوان بخشی از درمان بیماری هایی مانند سلول داسی شکل و سرطان نیاز دارند، با خطر بالقوه کمبود خون مواجه هستند.

صلیب سرخ از افراد با هر گروه خونی خواست تا خون اهدا کنند. در این بیانیه عنوان شده است اهداکنندگان پلاکت و کسانی که دارای گروه خونی O هستند به طور ویژه مورد نیاز بوده و خون آن ها کاربرد بیشتری دارد.

دکتر پامپی یانگ، افسر ارشد پزشکی صلیب سرخ آمریکا در بیانیه ‌ای گفت: نیاز به خون و فرآورده های خونی برای بسیاری از بیمارانی که با نیازهای فوری مراقبت‌های پزشکی زندگی می ‌کنند، در هنگام بحران‌ ها با بلایای طبیعی متوقف نمی ‌شود. در واقع، در برخی موارد استرس ناشی از یک فاجعه می‌تواند منجر به یک بحران پزشکی برای برخی از افرادی شود که با بیماری هایی همچون سلول داسی شکل مبارزه می ‌کنند.  این افراد نیاز دائمی به دریافت خون دارند و کاهش منابع خون در سطح جهان، جان آن ها را تهدید می کند.

به گزارش سیناپرس، به گفته صلیب سرخ، مشارکت اهدا کنندگان در ماه گذشته میلادی احتمالاً به دلیل سفرهای تابستانی و فعالیت های بازگشت به مدرسه کم بوده است.  

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا