اعطای تسهیلات به صنایع و معادن راکد و نیمه فعال فارس

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس گفت: به صنایع و معادن راکد و نیمه فعال، در صورت تامین اعتبار ازسوی استان و داشتن سایر شرایط عمومی بانک ها، تسهیلات اعطا می شود.

به گزارش سینا پرس فارس، حسین پناهی امروز 13 شهریورماه در جلسه شورای اندیشه ورز سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس گفت: براساس پایش و عارضه یابی کلینیک صنعت معدن بسیج و به منظور کمک و حمایت از صنایع کوچک و متوسط، اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه فعال در دستورکار سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس قرار گرفته است.

پناهی افزود: تعداد ۵۵ واحد صنعتی درخواست تسهیلات کارفرمایی با نرخ ۱۰ تا ۱۸ درصد ارائه کرده اند و درصورت تامین اعتبار استان و داشتن سایر شرایط عمومی بانک ها اعطا می شود.

او همچنین در خصوص متقاضیان بهره مندی از تسهیلات کم بهره کارفرمایی عنوان کرد: ۴۱۱ واحد تولیدی صنعتی برای بهره مندی از تسهیلات کارفرمایی کم بهره نام نویسی کرده اند که در حال بررسی و پایش آنها هستیم و به زودی نتایج اعلام خواهد شد.

پناهی همچنین گفت: در کمیته استعدادیابی و استقرار صنایع معدنی و صنعتی اقدامات خوبی صورت گرفته است که درصورت همکاری سازمان ها و ارگان‌ های مرتبط در کمیته استعدادیابی می ‌تواند به ایجاد اشتغال و رشد تولید در استان منجر شود.

او با بیان اینکه تلاش داریم فرایند صدور مجوزها برای شروع به کار و سرمایه گذاری را در استان فارس با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های دولتی تسریع کنیم، یادآور شد: متاسفانه در استان فارس برخی از مدیران میانی کارشکنی کرده و موجب فراری دادن سرمایه گذار و تولیدکننده از استان می شوند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: به عنوان مثال؛ مجوزی که باید ۱۵ روزه صادر می شده، بیش از چند ماه به طول انجامیده و سرمایه گذار دلسرد شده که موضوع را با مدیران ارشد استانداری فارس در میان گذاشته ایم.

به گفته مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس طی رصدهای صورت گرفته تاکنون دو دستگاه دولتی همکاری لازم در تسریع فرایند صدور مجوز را نداشته که با متولیان و مسئولان رده بالا صحبت شده و پیگیر حل آن هستیم.

پناهی همچنین گفت: به منظور آشنایی با پیشرفت ‌ها و توسعه ‌های صورت گرفته در زمینه‌ های مختلف علمی و صنعتی تاکنون سه اعزام به تعداد ۲۱۰ نفر از واحدهای صنعتی پیشرو در داخل استان انجام و سه اعزام به مناطق جنوبی کشور و بازدید از نواحی صنعتی آن برنامه ریزی شده و برگزاری این گونه اردوها با قدرت ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا