صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرد؛
معرفی چین به عنوان موتور رشد اقتصادی آسیا و اقیانوسیه

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرد: چین در سال جاری به سهم عمده خود در توسعه اقتصادی منطقه آسیا اقیانوسیه ادامه خواهد داد و انتظار می ‌رود این کشور رشد ثابت اقتصادی خود را حفظ کرده و شاهد بهبود قوی در این حوزه باشد.

به گزارش سیناپرس، صندوق بین‌المللی پول در نسخه ماه مه خود از چشم ‌انداز اقتصادی منطقه‌ ای آسیا -اقیانوسیه اعلام کرد: اقتصاد چین احتمالاً در سال جاری 5.2 درصد رشد خواهد کرد که 0.8 درصد نسبت به پیش ‌بینی قبلی خود در اکتبر سال گذشته بیشتر است.

کریشنا سرینیواسان، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول، در یک نشست رسانه ‌ای که توسط صندوق بین‌المللی پول و انجمن مالی چین برگزار شد، گفت: داده ‌های سه ماهه اول، پیش‌ بینی ما را برای شروع پویای اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳، با یک بازگشت قوی در مصرف تأیید کرد.

وی در ادامه توضیحاتش  گفت: به طور معمول، یک درصد افزایش در رشد اقتصادی چین منجر به افزایش به طور متوسط حدود 0.3 واحد درصد رشد برای بقیه کشورهای آسیا می شود.

به گفته سرینیواسان، سرریز رشد اقتصادی چین به بقیه کشورهای آسیا که ناشی از مصرف بیشتر در چین است بیشتر از سرریزهای سایر محرک های رشد اقتصادی مانند سرمایه گذاری است.

در گزارش اخیر صندوق بین ‌المللی پول آمده است که طی سال پیش رو، آسیا و اقیانوسیه با وجود چالش‌ هایی از جمله تضعیف تقاضای خارجی، منطقه ‌ای پویا در اقتصاد جهانی باقی می‌ ماند و این پویایی عمدتاً ناشی از بهبود شرایط اقتصادی چین و رشد انعطاف ‌پذیری اقتصادی در هند خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول همچنین طی بیانیه ای گفت: پیش ‌بینی می ‌شود رشد این منطقه به 4.6 درصد برسد و انتظار می رود این منطقه در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۷۰ درصد از رشد جهانی را به خود اختصاص دهد. به گزارش سیناپرس، در این گزارش عنوان شده است که چین به تنهایی 34.9 درصد از رشد اقتصاد جهانی در سال جاری را تامین خواهد کرد.

مترجم: حمید تعالی

منبع: english.news.cn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا