معتبرترین اقتصادهای دنیا کدام اند؟

موسسه اعتبار در شاخص سالانه Country RepTrak خود، 19 کشور دارای بهترین اعتبار در سطح دنیا را معرفی کرده است.

رتبه بندی های این موسسه بر اساس عوامل کلیدی مختلف از جمله کیفیت صادرات، مشارکت در فرهنگ جهانی، استاندارد زندگی، بردباری، زیبایی و امنیت صورت می گیرد.

قاره اروپا بر فهرست ارائه شده سایه انداخته به ویژه کشورهای کوچکتری که با کیفیت بالای زندگی، در مقابل اقتصادهای قوی حرفی برای گفتن دارند. کشورهایی مانند ایالات متحده، چین، روسیه و هند جایی در این فهرست ندارند.

رتبه بندی های موسسهCountry RepTrak بر اساس عوامل کلیدی مختلف از جمله کیفیت صادرات، مشارکت در فرهنگ جهانی، استاندارد زندگی، بردباری، زیبایی و امنیت صورت می گیرد.

1- سوئد: نخستین کشور در این رتبه بندی سوئد است که نمره 78.34 را کسب کرده است. صادرات با کیفیت بالا، جامعه ای دارای تحمل بالا، سطح پایین جنایت، شهرهای زیبا برای دیدن، استاندارد بالای زندگی، آب و هوای معتدل و شامه قوی اقتصادی سال هاست که این کشور را در رده نخست فهرست موسسه اعتبار قرار داده است.

2-کانادا: کشور دوم در این رنکینگ کاناداست که نمره 77.82 را کسب کرده است. کانادا در صدر کشورهایی است که بسیاری تمایل دارند به آنجا مهاجرت کنند. فرهنگ دارای بردباری بالا، اقتصاد قوی و سطوح بالای مراقبت های بهداشتی از جمله امتیازات مهم این کشور است.

3-سوئیس: سومین کشور در این رده بندی سوئیس است که نمره 77 را از آن خود کرده است. این کشور گرچه در قلب اروپا جای گرفته اما عضو اتحادیه اروپا نیست. سوئیس به خاطر داشتن بانک ها و استاندارد بالای زندگی معروف است و اسکی در ارتفاعات آلپ آن همواره یکی از جاذبه های مهم جهانگردی بوده است.

4-استرالیا: این کشور با کسب نمره 76.84 در رده چهارم رتبه بندی موسسه اعتبار قرار دارد. استرالیا دارای اقتصادی قوی و آب و هوای مطلوب است و معدن یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی این کشور است. شهر سیدنی از شکوفایی فناوری بالایی برخوردار است و توریسم هم یکی از بخش های اقتصادی مهم استرالیاست.

5- نروژ: این کشور با کسب نمره 76.18 در رده پنجم این رتبه بندی جای گرفته است و به دلیل داشتن منابع طبیعی بالا، نوعی نیروگاه صادراتی به شمار می آید و مقصد محبوبی برای گردشگران است.

6- فنلاند: فنلاند با کسب نمره 75.16 در رده ششم است و تنها کشور شمالی است که عضویت تام اتحادیه اروپا را دارد. این کشور دارای یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در دنیاست و صادرات تولیدی آن هم وضعیت مطلوبی دارد و گردشگران هم عاشق دیدار از هلنسکی هستند.

7- نیوزلند: این کشور در رده بندی موسسه اعتبار نمره 74.68 را کسب کرد و جوان ترین کشور روی زمین است. اقتصاد و توریسم آن بسیار قوی هستند و شهر اوکلند شکوفایی ساخت و ساز را تجربه می کند. سطح جنایت در این کشور هم تا حد قابل توجهی پایین است.

8- دانمارک: این کشور هم نمره 74.25 را از آن خود کرده و رابطی بین سرزمین اصلی اروپا و اسکاندیناوی است. دانمارک یک هات اسپات توریستی است و شهروندان آن از استاندارد بالای زندگی برخوردارند. این کشور همچنین سردمدار انرژی تجدیدپذیر است و به دنبال بی نیازی از سوخت فسیلی تا سال 2050 است.

9- ایرلند:این کشور در رده بندی ارائه شده نمره 74.1 را کسب کرده است. اقتصاد ایرلند طی سال گذشته 26 درصد رشد داشته و سرمایه گذاری خارجی مالی و فناورانه را به سمت خود جذب کرده است.

10-هلند: هلند نمره 73.90 را بدست آورده و به خاطر بردباری بالا و فرهنگ دوستدار توریسم معروف است. شهر روتردام این کشور یکی از بزرگ ترین بنادر کشتیرانی جهان است و به عنوان یک هاب تجاری بین اروپا و مابقی دنیا عمل می کند.

11- اتریش: اتریش در این رده بندی نمره 72.44 را به دست آورده و یکی از مراکز فرهنگی اروپا به شمار می آید. این کشور دارای یکی از باکیفیت ترین استانداردهای زندگی در دنیاست و مانند کشور آلمان، محصولات صادراتی اش مورد تقاضای بسیاری در سراسر دنیا هستند.

12- ایتالیا: این کشور نمره 71.68 را بدست آورده و بخش بانکداری آن نوعی بحران را سپری می کند و بسیاری بر این باورند که این موضوع تمامی ناحیه یورو را تهدید می کند. با این حال، صادرات باکیفیت و مقاصد توریستی ایتالیا، آن را در فهرست معتبرترین کشورها قرار داده است.

13-انگلستان: این کشور نمره 71.08 را بدست آورده و گرچه بسیاری حدس می زنند خروج آن از اتحادیه اروپا در چند سال آینده بر اعتبارش اثر می گذارد، حتی بدون وجود مرکز مالی لندن، این کشور همچنان جاذبه مهمی برای گردشگران به شمار می آید و میزان فساد پایین در آنجا به این معناست که خدمات قانونی آن توسط مشتریان سراسر جهان به کار می رود.

14-ژاپن: این کشور نمره 70.97 را کسب کرده و اعتبار آن برای تولید ابزار الکترونیکی نوآورانه از دهه 1980 به قوه خود باقی است. این کشور به همراه هنگ کنگ، یکی از مقاصد مهم شرق دور به شمار می آید.

15- فرانسه: این کشور نمره 69.32 را کسب کرده است. گرچه فرانسه اخیرا مورد حمله تروریست ها قرار گرفته اما پاریس هم یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می آید. فرانسه همانند آلمان با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، به دنبال جذب بانکدارهای لندنی است.

16-بلژیک: این کشور نمره 67.95 را کسب کرده و جمعیت آن فقط 11 میلیون نفر است. بروکسل محل دائم اتحادیه اروپاست و تیم ملی فوتبال این کشور نیز در رده دوم دنیا قرار دارد.

17-اسپانیا: این کشور نمره 67.73 را از آن خود کرده و مانند پرتغال اخیرا بحران اقتصادی را تجربه کرده و نرخ بیکاری جوانان در آن بالاست. اما گردشگران به ویژه انگلیسی ها هنوز هم از سواحل جنوبی این کشور لذت می برند.

18-آلمان: این کشور نمره 67.55 را کسب کرده و با این که یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیاست و اعتبار خوبی برای ساخت محصولات باکیفیت دارد، در صدر جدول موسسه اعتبار نیست. با این حال اگر فرانکفورت بتواند به دنبال خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، تعدادی از بانک های لندنی را به سمت خود جلب کند، وضعیت آن در این رده بندی ارتقا خواهد یافت.

19- پرتغال: این کشور در این رده بندی نمره 66.53 را کسب کرده و از بحران مالی سال 2008 ضربه خورد و دولت آن سیاست های اقتصادی ریاضتی شدیدی را اجرا می کند. اما اعتبار پرتغال نزد گردشگران هنوز به قوه خود باقی است و سیاست های رو به جلوی جرم زدایی و ضد مواد مخدر خوبی در این کشور اجرا می شوند.

 

مترجم: شه تاو ناصری

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا