رسیدن به صد سالگی با میکروب های روده

یک شرکت پروبیوتیک ارتباطی بین میکروبیوتای روده و امکان رسیدن به صد سالگی پیدا کرده است.

به گزارش سیناپرس همدان، با تعداد فزاینده‌ای از شواهد علمی که تأثیر میکروبیوتای روده را بر سلامت انسان نشان می‌دهد، محققان AIage Life Science، تولیدکننده پروبیوتیک‌ها در چین، میکرو فلور ساکن در روده سالم‌ترین افراد جهان، بخصوص افراد صد ساله، را بررسی کردند.

در مقاله منتشر شده در Nature Aging، محققان میکروبیوم های 1575 فرد 20 تا 117 ساله را مورد مطالعه قرار دادند که 297 نفر از آنها 100 سال یا بیشتر سن داشتند. یک گزارش تحقیقاتی در مورد این مطالعه با عنوان “نشانه های مرتبط با جوان بودن در میکروبیوم روده صد ساله ها” در همین شماره مجله منتشر شده است.

شرکت کنندگان در پنج گروه مرتبط با سن مورد ارزیابی قرار گرفتند. بزرگسالان جوان (n = 314، 20-44 سال)، یک گروه میانسال (n = 277، 45-65 سال)، بزرگسالان مسن (n = 386، 66-85 سال)، یک گروه نود ساله (n = 301، 90-99 سال)، و یک گروه صد ساله (n = 297، 100-117 سال).

محققان دریافتند که نشانه های میکروبیوم روده در افراد صد ساله شبیه به افراد بالغ جوان است که دارای نشانه های وجود بیش از حد گونه‌های باکتریایی هستند، مانند افزایش یکنواختی گونه‌ها (گونه‌ها فراوانی مشابهی دارند)، غنی‌سازی گونه‌های بالقوه مفید از شاخه Bacteroidetes و کاهش پتانسیل پاتوبیونت ها (بی ضرر اما تحت شرایط خاصی می توانند بیماری زا شوند).

یک گروه کوچکتر متشکل از 45 صد ساله دو بار در طول یک سال و نیم مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج حاصل از این گروه نشان داد که با افزایش سن صد ساله ها، یکنواختی گونه های مشخص و پاتوژن های کم، به رشد خود ادامه دادند و تقویت یا حفظ شدند.

محققان پیشنهاد می‌کنند که این علائم میکروبیوم با طول عمر مرتبط است، همانطور که آنها در مطالعه خود مشاهده کردند، و اظهار داشتند که این ممکن است با پیری یا بیماری‌های مزمنی که به طور کلی با پیری همراه است، که این مطالعه نمی‌توانست مشاهده کند، مقابله کند.

محققان در حال حاضر در حال جداسازی هزاران گونه باکتری از صد ساله ها و آزمایش فواید آنها بر روی مدل های حیوانی در جستجوی میکروارگانیسم هایی هستند که می توانند طول عمر انسان را افزایش دهند. این تحقیقات آینده نگر باید برای AIage Life Science، شرکتی که محققان در آن کار می‌کنند، فوق‌العاده مفید باشد، زیرا قبلاً یک محصول پروبیوتیک را به ‌فروش می رساندند که ادعا می‌کند دقیقاً این کار را انجام می‌دهد.

منبع: ژورنال Nature Aging

مترجم: سید سپهر ارومیهء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا