کدام کشورها در معرض بالاترین خطر بردگی مدرن قرار دارند؟

این شاخص که به تازگی منتشر شده، کره شمالی را دارای بدترین سابقه کار بردگی در دنیا دانست.

شرکت تحلیل خطر وریسک مپلکرافت در انگلستان با ارزیابی وقایع قاچاق انسان یا بردگی، قوانین ملی و کیفیت اعمال قانون در 198 کشور دنیا دریافت 115 کشور در معرض خطر بالا یا بی نهایت سوء استفاده از برده ها هستند.

به گفته الکس چنر، تحلیل گر ارشد تحقیقات حقوق بشر در این شرکت، کشورهای معدودی وجود دارند که واقعا در مقابل بردگی مدرن مصون هستند.

مطابق شاخص جهانی بردگی 2016 که توسط گروه حقوق "بنیاد آزادانه قدم بزن" و با حمایت شرکت مپل کرافت ارائه شده، تقریبا 46 میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان برده زندگی می کنند و مجبورند در کارخانه ها، معادن و مزارع کار کنند یا این که برای مقاصد جنسی فروخته می شوند، به ازای بدهی شان برده می شوند یا برده به دنیا می آیند.

بردگی مدرن به حوزه ای گسترده مانند قاچاق انسان، کار اجباری، بردگی در ازای بدهی، قاچاق جنسی، ازدواج اجباری و دیگر بهره برداری های بردگی‌وار توصیف می شود.

تحلیل های شرکت مپل کرافت کمک به شرکت ها برای شناسایی کردن کشورهایی است که بیش از همه در معرض استفاده از کار برده هستند.

این موضوع طی سال های اخیر به ویژه به دنبال افشای بردگی در بخش های متنوعی مانند ماهیگیری، معدن و نساجی توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

سال گذشته، انگلستان قانون ضدبردگی را تصویب کرد و از شرکت های دارای حجم معاملات 47 میلیون دلار خواست اقدامات خود برای ریشه کن کردن بردگی از زنجیره های عرضه خود را گزارش کنند.

پس از کره شمالی، سودان جنوبی و جمهوری دموکراتیک کنگو در معرض بالاترین خطر استفاده از بردگی مدرن قرار دارند. جمهوری دموکراتیک کنگو بزرگ ترین تولید کننده کبالت مورد استفاده در ابزار الکترونیکی است.

همچنین، صادرکنندگان برجسته مانند هند و چین به همراه جمهوری دموکراتیک کنگو و ساحل عاج، در معرض "خطر بی نهایت" استفاده از برده ها در زنجیره عرضه شان هستند. 

اتحادیه اروپا در معرض خطر متوسط بهره گیری از برده ها است در حالی که انگلستان، آلمان و فنلاند تنها اقتصادهای اصلی اروپایی هستند که در معرض خطر پایین استفاده از کار برده هستند.

در مجموع، اکثر کشورها دارای چهار چوب قانونی متوسط تا عالی هستند اما آنچه در میان آن ها متغیر است میزان اجرایی کردن این قوانین است. 

مترجم: شه تاو ناصری

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا