انتشار کتاب درمان اعتیاد با سبک زندگی اسلامی

کتاب درمان اعتیاد با سبک زندگی اسلامی تالیف هادی دانش پرور که در خصوص کمک به معتادان در حال بهبودی میباشد و بر اساس مبانی فکری اسلام و جهان شناسی و تعریف اخلاق در اسلام و انسان شناسی تالیف شده است، چیستی و ماهیت سبک زندگی و همچنین سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از اعتیاد با کمک دیدگاه روانشناسان و دیدگاه جامعه شناسان می پردازد

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر هادی دانش پرور در حاشیه همایش علمی و آموزشی مراکز بازتوانی فارس طی مصاحبه اختصاصی به خبرنگار سینا گفت: از آنجا که خلاء معنوی باعث اعتیاد و یا گرایش به اعتیاد در خیلی از افراد جامعه می گردد آشنایی با ویژگی های سبک زندگی و نگرشهای کلی حاکم بر زندگی در جهان اسلام به هم میهنان کمک می کند تا در خصوص پیشگیری و یا درمان از اعتیاد و همچنین جلوگیری از مشکل و تشدید مخاطرات گامی مهم را در جامعه و درمان افراد، درخصوص کاهش آلام اجتماعی ایفا نماید.

دانش پرور افزود، با توجه به اینکه معنویت درمانی و یا (اسپری چوال تراپی) به عنوان رشته دانشگاهی در دانشگاه های خارج از ایران تدریس می گردد و معنویت در درمان افراد نقش بسزایی را ایفا می کند لذا در خصوص درمان هرچه بهتر افراد دارای اختلالات روانی و یا سوء مصرف مواد مخدر میتواند کمک شایانی را به شخص و جامعه ارائه نماید.

نویسنده کتاب که خود سال‌ها درگیر بلای خانمان سوز اعتیاد بوده و پس از سپری کردن دوره درمان با تحصیل در دانشگاه در رشته های روانشناسی و مددکاری اجتماعی توانسته با تلفیق تجربیات شوم در زمان اعتیاد خود و همچنین آشنایی با نظریه پردازان رفتار نگر و با توجه به رویکرد شناختی و رویکرد سیستمی و علوم اکتسابی در سال های تحصیل با نگارش تجربیات خود در قالب کتاب درمان اعتیاد با سبک زندگی اسلامی گامی موثر در درمان اعتیاد برداشته و تاحدودی دین خود را به جامعه هدف ادا نماید.

در حاشیه این همایش دکتر هادی دانش پرور درمانگر و مولف کتاب درمان اعتیاد با سبک زندگی اسلامی با اهدای چند جلد از این کتاب به مسئولین و مدعوین حاضر در همایش اظهار امیدواری نمود که با تدریس این کتاب در دانشگاه‌های مختلف و یا جوامع هدف درمان اعتیاد بتواند در آینده سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از اعتیاد را تقویت نماید.

در ادامه همایش، قاضی ناظر بر مراکز اقامتی فارس نسبت به آگاه سازی مدیران و صاحب امتیازان مراکز اقامتی از قوانین سخنرانی نمود.

دکتر یوسفی افزود، مسئولان و افراد منتقل کننده بیمار به مراکز اقامتی باید حقوق بیمار را محترم شمرده و رعایت کامل قوانین را سرلوحه کار خو قرار دهند.

قاضی ناظر بر مراکز اقامتی در پایان این همایش به پاسخگویی سئوالات افراد حاضر در همایش پرداخت.

به گزارش سینا از فارس، چهارمین همایش از سلسله همایش های علمی و آموزشی جهت مراکز اقامتی با موضوع رتبه بندی مراکز اقامتی و بازتوانی به همت موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن و با حضور اساتید مجرب استانی و کشوری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا