پوشش بام ساختمان با سلول های خورشیدی

کشور چین در سال های اخیر همواره به عنوان یکی از اصلی ترین و عمده ترین کشورهای تولید کننده آلاینده های جوی محسوب شده و به همین دلیل مقامات این کشور تلاش می کنند با توسعه و گسترش فناوری های مرتبط با انرژی های پاک، از میزان تولید آلاینده های جوی بکاهند.

پنل های خورشیدی فوق الذکر در مساحتی بالغ بر ده هزار متر مربع نصب شده و قادر به ایجاد انرژی الکتریکی با قدرت یک هزار و 66 مگا وات هستند. به اعتقاد کارشناسان با توسعه این سیستم می توان بخش عمده ای از انرژی برق مورد نیاز شهر ها را تامین کرده و از ایجاد آلاینده های جوی کاست.

در همین راستا به تازگی طراحان و مهندسان چینی اقدام به اجرای پروژه ای کرده اند که در آن از فضای پشت بام مراکز بزرگ شهری و آسمان خراش ها برای تولید انرژی الکتریکی به کمک نور خورشید استفاده می شود. در این پروژه سطح پست بام یک ساختمان وابسته به شهرداری در شهر  ونژوو واقع در استان ژجیانگ در شرق کشور چین توسط صفحات خورشیدی پوشانده شد. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، پنل های خورشیدی فوق الذکر در مساحتی بالغ بر ده هزار متر مربع نصب شده و قادر به ایجاد انرژی الکتریکی با قدرت یک هزار و 66 مگا وات هستند. به اعتقاد کارشناسان با توسعه این سیستم می توان بخش عمده ای از انرژی برق مورد نیاز شهر ها را تامین کرده و از ایجاد آلاینده های جوی کاست. کلیه تصاویر این گزارش تصویری در روز چهارشنبه سوم آگوست سال جاری برابر با سیزدهم مرداد ماه گرفته شده اند.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا