طرح دارویار چه کمکی به حوزه درمان کرد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اجرای طرح دارویار قیمت دارو را به قیمت گذاری واقعی رسانده است.
دکتر قدرت اله رستمی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: اجرای طرح دارویار یکی از طرح های بسیار ارزشمند دولت محسوب می شود که در این راستا قیمت گذاری دارو واقعی شده و قاچاق دارو از این طریق کاهش یافته است و برای قاچاقچیان دارو این قیمت، دیگر جذابیت ندارند.
وی افزود: اگر طرح دارویار مطرح نمی شد، مشکلات کمبود دارو از وضعیت فعلی بیشتر بود، اما خوشبختانه در حال حاضر مشکل کمبود دارو برطرف شده و تنها در حوزه برخی داروهای اعصاب و روان با کمبود مواجه هستیم که با پیگیری های انجام شده این مشکل برطرف خواهد شد.
دکتر رستمی خاطرنشان کرد: یکی از طرح های بسیار خوب واجرا شده توسط مجموعه دولت نسخه خوانی الکترونیکی است به گونه ای که کارکنان داروخانه ها نیازی به نسخه خوانی پزشک نداشته و پزشکان به صورت مستقیم و الکترونیکی برای بیمار دارو می نویسند.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر 276 داروخانه در استان داریم، تصریح کرد: در هر داروخانه مسئولان فنی به صورت مستقر حضور داشته و داروهای بیماران را بررسی می کنند همچنین با اجرای نسخه الکترونیکی بسیاری از مشکلات داروخانه مبنی بر عدم خوانا بودن خط پزشکان برطرف شده است.
وی گفت: در حال حاضر هیچ نوع کمبودی در حوزه سرم چه در بیمارستانها و چه در داروخانه ها نداریم و این موضوع با پیگیری های انجام شده برطرف شده است و در حوزه داروهای آنتی بیوتیک نیز هیچ نوع کمبودی نداریم اما شهروندان برای دریافت داروی آنتی بیوتیک از داروخانه ها باید نسخه پزشک داشته باشند.
گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا