کشف زبان های طلا در مومیایی های 2000 ساله در مصر

باستان شناسان در مصر چندین مومیایی باستانی با زبان های طلایی کشف کرده اند که مصریان باستان تصورشان بر این بوده که ر روند تبدیل فرد متوفی به موجودات الهی به او کمک می کند.

یه گزارش سیناپرس همدان، به گفته وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، باستان شناسان مصری بقایای چندین مومیایی با زبانه هایی از طلا را در یک گورستان باستانی در نزدیکی Quesna، شهری که در 35 مایلی (56 کیلومتری) شمال قاهره قرار دارد، کشف کردند.

این وزارتخانه در بیانیه ای گزارش داد که برخی از مومیایی ها در تابوت های چوبی همراه با اشیای دفینه که شامل گردنبند، سفال، و مصنوعات طلا به شکل گل های نیلوفر آبی و سوسک های معروف به اسکراب بود، دفن شده اند.

سلیمه اکرام، استاد برجسته مصرشناسی در دانشگاه آمریکایی قاهره، گفت: مومیایی‌هایی با زبان‌های طلایی در دوره یونانی-رومی محبوب بودند. دوره یونانی-رومی تقریباً از سال 332 قبل از میلاد، زمانی که اسکندر مقدونی بر مصر مسلط شد، تا سال 395 پس از میلاد، زمانی که امپراتوری روم برای آخرین بار به دو قسمت تقسیم شد، ادامه داشت. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که مومیایی‌ها احتمالاً به زمان‌های متفاوتی در دوره یونانی-رومی مربوط می‌شوند.

اکرام که در اکتشاف جدید دخالتی نداشت، گفت: زبان‌های طلایی نشانه‌ای از آماده‌سازی مراسم تشییع جنازه دوره یونانی-رومی است، زمانی که زبان‌های طلایی، و گاهی اوقات حتی چشم‌ها روی اجساد مومیایی‌شده قرار می‌گرفتند.

تحول الهی

اکرام با اشاره به اینکه مصریان باستان معتقد بودند که گوشت خدایان از طلا ساخته شده است، گفت: زبان‌های طلایی و چشم‌های طلایی تجلیات تبدیل فرد متوفی به موجودات الهی هستند.

اکرام گفت: در طول دوره یونانی-رومی، مصریان باستان نیز معتقد بودند که زبان‌های طلایی و چشم‌های طلایی به متوفی اجازه می‌دهد که در زندگی پس از مرگ صحبت کند، ببیند و بچشد.

مومیایی‌هایی با زبان‌های طلا در جاهای دیگر مصر، از جمله در Taposiris Magna، یک سایت باستان‌شناسی در سواحل مدیترانه، و Oxyrhynchus، یک مکان باستان‌شناسی واقع در حدود 108 مایلی (174 کیلومتری) جنوب قاهره، یافت شده‌اند.

حفاری و تجزیه و تحلیل بقایای Quesna در حال انجام است. هنوز مشخص نیست که چه تعداد مومیایی با زبان های طلایی پیدا کنند و آیا هویت متوفی مشخص است یا خیر.

منبع: livescience

مترجم: کیانوش کرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا