جشنواره «ایران‌ساخت» احیا و ترویج فرهنگ خودباوری را دنبال می‌کند

سورنا ستاری در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت»، به ضرورت توجه‌بخشی و ترویج فرهنگ خودباوری با شناخت و تکیه بر توانمندی‌های داخلی تاکید کرد و افزود: باور به توانمندی داخلی، در جامعه نه تنها در ساخت کالای فیزیکی بلکه در تمامی حوزه‌ها باید جریان پیدا کند.

وی برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران‌ساخت» را گامی تاثیرگذار در راستای فرهنگ‌سازی و آشناسازی عموم جامعه با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور دانست و افزود: برگزاری این جشنواره اقدامی مهم و اثرگذار در این زمینه است و می‌تواند با ایجاد تحرک در جامعه و توجه به محصولات ساخت ایران، مسیر حرکت رو به جلو و پیشرفت را سرعت ببخشد.

وی با یادآوری حل نشدن بسیاری از مشکلات گریبان‌گیر جامعه به دلیل عدم وجود خودباوری و نبود شناخت کافی از توانمندی‌های موجود، اظهار کرد: این عدم خودباوری نه‌تنها در کالا و محصولات، بلکه نسبت به دیگر حوزه‌ها همچون باور به توانمندی نیروی انسانی خلاق نیز سرایت کرده است.

  ستاری ابراز امیدواری کرد برگزاری جشنواره ایران‌ساخت با کمک اعضای حاضر، سازمان‌های فرهنگی، هنری، علمی و فناوری بتواند با اصلاح مثبت نگرش‌ها در سطح ملی، به اصلاح فرهنگ نادرست انجامیده و جامعه را به سوی توجه به بومی‌سازی، توجه به توانمندی داخلی و خودباوری سوق دهد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا