آموزش کودکانه دانش، در جشنواره تابستانه موزه علوم و فناوری

صونا آقابابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه علاقمندان می توانند به صورت فردی، گروهی و خانوادگی در این جشنواره شرکت کنند، افزود: جشنواره تابستانه موزه علوم و فناوری از یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 12 و عصر 13 تا 16 در نمایشگاه دائمی موزه واقع در ساختمان سابق کتابخانه ملی برگزار می شود.
وی برگزاری میزهای علمی را یکی از برنامه های این جشنواره اعلام کرد و گفت: در این میزها، آزمایش های مختلف در زمینه های شیمی، فیزیک و دیگر علوم با حضور و مشارکت بازدیدکنندگان اجرا می شود و آموزش ها متناسب با سن و سطح تحصیلات مخاطبان خواهد بود.
مدیر ترویج علم موزه علوم و فناوری، همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی متعددی در حوزه های رباتیک، نجوم رصدی، داستان نویسی علمی-تخیلی، قصه خوانی برای کودکان، بازیافت، تئاتر عروسکی، ساخت ابزار علمی، آموزش و ساخت ساعت آفتابی، آزمایش‌های شیمی و فیزیک و نمایش فیلم علمی در این جشنواره تابستانه خبر داد.
آقابابایی با بیان اینکه برخی کارگاه های آموزشی برای اولین بار در این جشنواره به اجرا در می آید، اظهار کرد: کارگاه قصه گویی علمی برای کودکان زیر 13 سال، یکی از برنامه های جشنواره تابستانه است که انتظار می رود استقبال خوبی از آن صورت گیرد و در آن، 'گرشاسب' شخصیت اسطوره ای ایران زمین طی ماجراجویی هایی که کودکان بازدیدکننده نیز در آن شرکت دارند، با استفاده از ابزارهای علمی قدیم و جدید، مراحل مختلف سفر خود را پشت سرمی گذارد و بر مشکلاتش غلبه می کند.
وی اضافه کرد: کودکان همچنین می توانند در این جشنواره در کارگاه داستان نویسی علمی-تخیلی شرکت کنند یا با مباحث تنوع زیستی، حفظ محیط زیست و بازیافت به صورت عملی آشنا شوند.
به گفته آقابابایی، در تمام مدت برگزاری برنامه های جشنواره تابستانه، افرادی با گریم و لباس دانشمندان قدیم ایران در مجموعه قدم می زنند و ضمن معرفی شخصیت، زندگی و آثار دانشمندان به پرسش های بازدیدکنندگان پاسخ می دهند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از برنامه های جشنواره تابستانه نیز در محوطه باز موزه علوم و فناوری برگزار می شود که ساخت ساعت آفتابی، رصد با چتر آسمان نما و ساخت حباب در ابعاد غیرمعمول که اندازه آنها به دو متر هم می رسد از جمله این برنامه های مفرح برای کودکان است.
آقابابایی به تخفیف 50 درصدی شرکت در جشنواره تابستانه برای دانش آموزان، دانشجویان و بازدیدکنندگان گروهی اشاره کرد و یادآور شد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره حتما باید از قبل ثبت نام کنند و امکان ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر از طریق مراجعه به سایت www.irstm.ir فراهم است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا