کشور به تحول و نوآوری در عرصه دندانپزشکی نیاز دارد

 دکتر علیرضا زالی روز سه شنبه در پنجاه و ششمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران جایگاه دندانپزشکی در نظام سلامت کشور را ستودنی و فزاینده توصیف کرد و افزود: امروز امواج خروشان علمی همراه با تبحر و مهارت های نوین در حوزه دندانپزشکی، سبب تعالی این حوزه در کشور شده و دندانپزشکان کارهای سترگی را در سراسر کشور انجام می دهند. 
وی اظهار کرد: با این حال کشور ما در شرایط کنونی نیازمند تحول و نوآوری در عرصه خدمات دندانپزشکی است چراکه مباحث علمی هر روز درحال تغییر است و دندانپزشکان باید برای ارایه خدمات بهتر و شایسته تر به مردم به تمام دانش ها مسلح باشند.
زالی همچنین گفت: جامعه دندانپزشکان ایران با مسائل متعدد به ویژه مشکلات نوپدید از قبیل عوارض شهرداری دست و پنجه نرم می کند. مسایلی مانند تعرفه ها، مالیات، سردرگمی دندانپزشکان در بخش های دولتی، نبود توازن در بخش دولتی و غیردولتی و امنیت شغلی از دیگر مشکلات جامعه دندانپزشکان کشور است. 
وی توسعه بی رویه دانشکده های دندانپزشکی در کشور را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: این مساله موجب شده که رشته دندانپزشکی از نظر آکادمیک آسیب ببیند. 
رییس سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: با توجه به توان بالای دست اندرکاران حوزه دندانپزشکی کشور در عرصه های علمی، می توان این انتظار را داشت که در صورت همکاری با یکدیگر و داشتن وحدت رویه بتوان تمام مشکلات این حوزه را برطرف کرد. 
پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران با حضور حدود 9 هزار متخصص داخلی و خارجی از جمله 300 میهمان از 18 کشور دنیا همزمان با کنگره منطقه‌ای آسیا پاسیفیک (FDI) و سی و چهارمین کنگره جهانی (ICOI) از امروز بیست و هشتم تا 31 اردیبهشت ماه در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است. 
همچنین نمایشگاه مربوط به تجهیزات دندانپزشکی با حضور شرکت های داخلی و خارجی در در شش سالن و مساحتی بالغ بر هفت هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا