کاغذ الکترونیکی گرافنی برای کتابخوان های همراه

به تازگی کمپانی چینی Guangzhou OED Technologies موفق شده است تا برای اولین بار با استفاده از ماده ای به نام گرافن به تولید کاغذ های الکترونیکی دست بزند. ظرافت و در عین حال قوی بودن ماده گرافن باعث شده است تا این صفحه نمایش بسیار سبک و انعطاف پذیر شود.

با استفاده از این کاغذ ها می توان به طراحی کتابخوان های همراهی پرداخت که حمل آنها بسیار آسان بوده و صفحه نمایش آنها در زیر نور خورشید نیز به راحتی قابل خواندن است.

به این ترتیب با استفاده از این کاغذ ها می توان به طراحی کتابخوان های همراهی پرداخت که حمل آنها بسیار آسان بوده و صفحه نمایش آنها در زیر نور خورشید نیز به راحتی قابل خواندن است. علاوه بر این، قیمت کتاب خوان های یاد شده نیز قاعدتا کمتر از نمونه های دیگر است زیرا گرافن به نسبت فلز ایندیوم که امروزه برای طراحی کتاب خوان ها استفاده می شود راحت تر یافت می شود.

با این حال سوال اصلی که در زمینه این کتاب خوان ها مطرح است زمان ارائه آنها به بازار جهانی است. براساس گزارش ها، این کمپانی چینی تولید نمایشگر های کاغذ الکترونیکی (E-paper) گرافنی خود را در طول یک سال آینده شروع خواهد کرد ولی با این حال شرکت های مورد هدف خط تولید آن هنوز مشخص نیست.

با این تفاسیر انتظار نمی رود که شرکتی مانند آمازون بخواهد کتاب خوان های کیندل خود را با این کاغذ ها ارائه کند و یا کتاب خوان جدیدی با این مشخصات بسازد. با توجه به شرایط فعلی می توان گفت که ورود این کاغذ های الکترونیکی به بازار، به ویژه در دوره ای که دستگاه های دارای صفحه نمایش ال سی دی و ال ای دی از محبوبیت خاصی برخوردارند، کمی با ریسک همراه است اما سازندگان این فناوری معتقدند که محصول آنها می تواند جایگاه ویژه ای نیز در کنار این دستگاه ها برای خود پیدا کند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا