حركت براي زندگي

احمد مؤذن زاده دبير اجرايي بيست و هفتمين كنگره ساليانه انجمن فيزيوتراپي ايران گفت اين كنگره يكي از بزرگترين كنگره هاي انجمن فيزيوتراپي ايران به شمار مي رود كه به همت انجمن فيزيوتراپي ايران و با حمايت سازمان نظام پزشكي، سازمان بهزيستي و دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ايران، 14 دانشگاه علوم پزشكي كشور و حمايت جمعي از شركتهاي تجاري برگزار مي شود .

وي افزود:تعداد زيادي از سخنرانان علمي اين كنگره خارجي هستند و سعي براين است تا كنگره بيست و هفتم را هر چه باشكوه تر و در سطح بين المللي برگزار كنيم.
مؤذن زاده اظهار كرد :اين كنگره با شركت رئيس كنفدراسيون جهاني فيزيوتراپي دكتر اما استوكز، پنج نفر از رؤساي انجمنهاي فيزيوتراپي از كشورهاي منطقه،فيزيوتراپيست هاي ايراني مقيم در خارج ، و حضور كشورهايي آمريكا ، استراليا ، ايرلند ، انگليس ،كانادا ، پاكستان ، هند ، لبنان و تاجيكستان و … برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: شعار امسال اين همايش ' حركت براي زندگي ' است و جايگاه شناخته شده رشته فيزيوتراپي به گونه اي است كه در هر بيماري كه حركت بيمار دچار اختلال شود فيزيوتراپي اولين و بهترين پاسخ به اين مشكلات حركتي است.
دبيراجرايي بيست و هفتمين كنگره فيزيوتراپي ايران گفت: از آنجايي كه سير و روند بيماريها در سطح جامعه از بيماريهاي عفوني به سمت بيماريهاي سيستمهاي اسكلتي – عضلاني مثل كمر درد، زانو درد، سائيدگي مفاصل و مشكلات ديسكي و ضايعات بافت نرم تغيير پيدا كرده و به زياد در سطح جامعه ديده مي شوند و سن ابتلا به آنها نيز پايين آمده به همين دلايل فيزيوتراپي يك درمان موثر و مناسب در ضايعات و اختلالات سيستمهاي اسكلتي _ عضلاني است .
وي اضافه كرد: بيماران مشكلات اسكلتي و عضلاني مي توانند با مراجعه به مراكز فيزيوتراپي و استفاده از خدمت فيزيوتراپي، عملكرد مطلوب خود را مجددا به دست آورده و بازگشت مفيدي به محيط اجتماع و كار را تجربه كند.
موذن زاده افزود: همچنين فيزيوتراپي مي تواند ميزان بهره وري در سطح فعاليت هاي حرفه اي را افزايش دهد و نقش پيشگيري از بروز و تشديد مشكلات اسكلتي – عضلاني را نيز برعهده داشته باشد.
دبير اجرايي بيست و هفتمين كنگره فيزيوتراپي ايران عنوان كرد: در حاشيه برگزاري اين كنگره نمايشگاه تجهيزات فيزيوتراپي و توانبخشي در چهار سالن و با حضور حدود 80 توليد كننده داخلي و وارد كننده تجهيزات فيزيوتراپي و توانبخشي برگزار مي شود كه ازنظر تعداد و وسعت ،بزرگترين نمايشگاهي است كه در تاريخ برگزاري كنگره هاي فيزيوتراپي در سطح كشور تا كنون است .
وي گفت: از ديگر برنامه هاي اين كنگره علمي برگزاري حدود 25 كارگاه آموزشي است كه اكثريت اين كارگاه ها توسط سخنرانهاي فيزيوتراپيست خارجي ارائه مي شوند و همچنين پانل ها و ميزگردهاي علمي و حرفه اي متعددي را پيش بيني كرده ايم تا شخصيت هاي برجسته اي از رشته هاي مختلف پزشكي در اين برنامه ها به بحث و تبادل نظر بپردازند.
بيست و هفتمين كنگره فيزيوتراپي ايران با حضور دو هزار فيزيوتراپيست از 15 تا 17 ارديبهشت ماه جاري در هتل المپيك تهران برگزار مي شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا