ادامه پروژه آنگارا علی رغم بحران مالی روسیه

به تازگی یکی از مقامات ارشد صنایع فضائی و راکت سازی روسیه اعلام کرد ، پروژه ساخت و طراحی راکت های ماهواره بر آنگارا که نسل جدید راکت های ماهواره بر روسیه را تشکیل می دهد و قرار است جایگزین راکت های پروتون و زنیت شود ، علی رغم شرایط دشوار مالی و بحران اقتصادی فعلی که روسیه با آن درگیر است و سبب کاهش شدید ارزش پول این کشور شده ، ادامه یافته و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده پیگیری خواهد شد .

بر این اساس ؛  خبرگزاری رسمی روسیه به نقل از منابع سازمان فضائی این کشور اعلام کرد : " شرایط بحرانی اقتصاد روسیه به هیچ عنوان تاثیری بر پیشبرد برنامه های طراحی و ساخت راکت های ماهواره بر خانواده آنگارا نخواهد داشت . ذکر این نکته نیز ضروری است که به هیچ عنوان از بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه کاسته نخواهد شد و در صورت لزوم می توانیم بودجه بیشتری را نیز به این پروژه اختصاص دهیم . منابع مالی برای اجرای این پروژه در اختیار آژانس فضائی روسیه قرار داشته و هیچ محدودیت مالی برای این پروژه وجود ندارد . "

گفتنی است راکت های فضاپیمای ترابری و ماهواره بر آنگارا ، نسل جدیدی از فضاپیماهای ساخته شده در روسیه هستند که بر پایه مدل های بین المللی راکت های فضاپیما ساخته شده و سوخت آن ترکیب اکسیژن و نفت سفید oxygen-kerosene است .

جهت مشاهده جزئیات نمونه راکت خانواده سنپین وزن آنگارا – 5 و جدول اینفوگراف این راکت ، اینجا را ببینید .  

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا