طراحی نقشه مدیریت مصرف انرژی در سطح کلان

به تازگی تیمی از پژوهشگران آمریکائی به سرپرستی کریستف رینهارت ، استادیار دانشگاه بوستون در رشته معماری ، مدلی  جدید از مصرف انرژی را طراحی کرده اند که می تواند در مطالعات شهری و مدیریت مصرف انرژی سودمند باشد.

کریستف رینهارت در این خصوص گفت : هیچ نمونه و مدل مشابهی تا به امروز در این سطح از جزئیات برای شهر بزرگی همانند بوستون  طراحی نشده است و این اولین بار است که این حجم از اطلاعات برای تصمیم گیری در سیاست های انرژی در یک شهر مورد استفاده قرار می گیرد .

هیچ نمونه و مدل مشابهی تا به امروز در این سطح از جزئیات برای شهر بزرگی همانند بوستون  طراحی نشده است و این اولین بار است که این حجم از اطلاعات برای تصمیم گیری در سیاست های انرژی در یک شهر مورد استفاده قرار می گیرد .

گفتنی است در این پژوهش تعدادی از راه حل های موجود برای کاهش مصرف انرژی و استفاده بهینه از آن نیز در نظر گرفته شده است . استفاده از انرژی خورشیدی و سیستم های ترکیبی و یا پمپ های حرارتی که در کاهش مصرف و هزینه های آن به مالکین ساختمان ها ، با هر گونه کابری دیگر کمک شایانی می کند .

این پژوهش و طراحی مدل فوق الذکر درپی این سوال شکل گرفت که بهترین راه حل یا راه حل های ترکیبی برای حوزه انرژی چیست. در این پژوهش ،به طور نمونه یک ساختمان مسکونی و مصرف انرژی آن در طول یک شبانه روز و در پایان یک سال تخمین زده می شود.

در ادامه این طرح محققان الگوریتمی طراحی کردند که پیش بینی مصرف انرژی بر اساس اندازه و شکل ساختمان و کاربری آن اعم از مسکونی ، اداری،مدرسه ها ، بیمارستانها و غیره لحاظ شده است .

در این مدل معماران میتوانند در هنگام طراحی یک ساختمان و با  آغاز عملیات ساخت وساز آن ،یک نقشه نیز از مصرف انرژی در ساختمان مذکور ارائه کنند و طبق آن نقشه طراحی سیستم های انرژی در ساختمان مذکور را انجام شود .

پژوهشگران و طراحان این پروژه ابراز امیدواری  کردند که این الگو در شهرهای دیگر جهان و کشورهای مختلف اجرایی شده وابزاری دقیق در اختیار طراحان شهری با رویکرد ی انرژی گرایانه قرار دهد . در نهایت هدف اصلی از این پروسه تاکید بر مدل های مصرفی انرژی و مدیریت  گازهای گلخانه ای است که  این مقوله آینده جهان را تهدید می کند .

منبع :UPI

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا