ایجاد مرکز نوآوری در جهاد دانشگاهی برای تبدیل طرح‌های پژوهشی به محصول

نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته یک مرکز نوآوری را در جهاد دانشگاهی ایجاد کرده‌ایم این مرکز باید طرح‌های پژوهشی یا ایده‌های خلاقانه را طی پروسه‌ای به محصول تبدیل کند و از این طریق تولید ثروت و کار آفرینی در کشور انجام شود.
 
وی  در ادامه افزود: بخشی از این پروسه را صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران حمایت می‌کند تا به تولید انبوهی از محصول برسیم و پس از ان شرکت‌هایی روی کار می‌آیند تا محصول به متقاضیان خود ارائه دهند.
 
ضرغام تصریح کرد: بعد از ارسال طرح از  سوی جهاد دانشگاهی به صندوق داوری مجدد صورت نمی‌گیرد و تنها جهت تصمیم گیری به کمیته تخصصی  ارسال خواهد شد و حداکثر تا سه ماه نتیجه به جهاد دانشگاهی اعلام می‌شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که این فعالیت چه زمانی به صورت رسمی آغاز می‌شود؛ خطر نشان کرد: زمانی که پژوهشگران یافته‌های پژوهشی و ایده‌های خلاقانه خود را ارائه دهند و پس از آن کمک می‌کنیم تا محصول را ارائه دهند.
 
وی تاکید کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران  پس از دریافت اعلام واریزی قدرالسهم جهاد دانشگاهی نسبت به پرداخت سهم خود اقدام خواهد کرد.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا