استفاده از جت پک برای اطفاء حریق

در میان تمامی شهرهای جهان شاید بتوان گفت که دوبی شهری است که به اسراف و انجام کاری های بیش از حد زیاد در زمینه تکنولوژی معروف است. در نمونه ای جدید از این اقدام های عجیب، به تازگی امارات در همین راستا برای دفاع شهری و غیر نظامی دوبی 20 عدد جت پک خریداری کرده است. این جک پک ها توسط کمپانی مارتین ایرکرفت ساخته شده و آتش نشانان را قادر می سازد تا به بررسی وضعیت و بر طرف کردن خطر در ساختمان های بلند بپردازند. موتور این این پک ها به صورت سفارشی طراحی شده اند و قادرند تا در ارتفاع 3000 فوتی (برابر با 914 متر) با حداکثر سرعت 74 کیلومتر بر ساعت به پرواز در بیایند.

موتور این این پک ها به صورت سفارشی طراحی شده اند و قادرند تا در ارتفاع 3000 فوتی (برابر با 914 متر) با حداکثر سرعت 74 کیلومتر بر ساعت به پرواز در بیایند.

سرهنگ علی حسن المتوا به عنوان مسئول این پروژه در این باره بیان کرده است که این جت پک ها به خاطر قابلیت هایی که دارند برای شهر بسیار مفید هستند. او اشاره کرد که:« برخی اوقات برای رسیدن به طبقات بالای برج ها و ساختمان های بلند با مشکل مواجه می شویم. این جت پک ها می توانند به فضاهای محدود دسترسی پیدا کرده و مشکل را حل کنند.» او یادآور شد که این جت پک ها در آینده به قابلیت های جدیدی از جمله دوربین های حسگر حرارتی مجهز خواهند شد.

شایان ذکر است که هر کدام از این جت پک ها 150 هزار دلار خریداری شده اند. این مبلغ ممکن است برای شما بسیار زیاد به نظر برسد اما باید به یاد داشت که برای شهری که اتوموبیل های پلیس آن بوگاتی میلیون دلاری است، انجام چنین خرج هایی دور از ذهن نیست.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا