دستاوردی برای افزایش ماندگاری میوه‌ها و مواد غذایی

ایمان معصومی، یکی از اعضای بسپار پیشرفته شریف در گفت و گو با خبرنگار سینا پرس گفت: محصول های این شرکت با نام تجاری ساپک به بازار عرضه شده است. این محصول ها وظیفه کنترل فضای داخل ظرف های بسته بندی از لحاظ گازهایی نظیر اکسیژن، دی اکسید کربن، اتیلن و همچنین کنترل رطوبت و  جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها را به عهده دارند.

وی افزود: با بکارگیری این محصول ها و کنترل اتمسفر داخلی ظرف های بسته بندی شده میزان هدر رفت و ضایعات محصول‌های غذایی و کشاورزی در حین نگهداری و انتقال آنها به شهر و کشور مقصد به مقدار چشمگیری کاهش خواهد یافت بنابراین امکان انتقال و صادرات این محصول به مناطق دورتر و گسترش جغرافیای انتقال محصول های غذایی و کشاورزی مهیا می شود.

وی تازگی بیشتر محصول های غذایی و کشاورزی از طریق کنترل گازهایی نظیر اکسیژن و دی اکسید کربن واتیلن، کنترل رطوبت و ایجاد نشدن شبنم روی دیواره کیسه از طریق استفاده از پلیمرهای هوشمند، جلوگیری از رشد باکتری و قارچ، زیست تخریب پذیر بودن بسته بندی، کمک به تنفس کنترل شده محصول های کشاورزی و باغی را از جمله ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت: این محصول از طریق به تاخیر انداختن فساد میوه ها و سبزی ها و مواد پروتینی و لبنی، ماندگاری محصول‌ها را بیش از 60 درصد افزایش می دهد. همچنین محصول ساپک دارای انواع گوناگون بوده و برای هر محصول غذایی و کشاورزی نوع ویژه ای از آن بکار گرفته می شود.

وی بیان کرد: بسته بندی ساپک امکان صادرات محصول های کشاورزی نظیر خیار، کلم بروکلی، بادمجان، انواع سبزی ها و میوه ها نظیر انار، هلو، زرد آلو، گیلاس را با تازگی و زمان ماندگاری بیشتر فراهم می کند.

وی عنوان کرد: همچنین بسته بندی ساپک برای خشکبار، گوشت و مرغ و بسته بندی پسته تازه به طور موفقیت آمیز استفاده شده است؛ بسته بندی پسته تازه و صادرات آن برای اولین بار به واسطه استفاده از پاکت های ساپک فراهم شد.

وی یاد آور شد: هم اکنون در دنیا تنها دو کشور به این فناوری دست یافته اند اما این تکنولوژی نسبت به نمونه های مشابه خود جدیدتر و قیمت آن نیز پایین تر است؛ قیمت این محصول یک چهارم نمونه مشابه خارجی است.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا