تسریع گرمایش زمین با آتش سوزی جنگل ها

اگر انسان ها بخواهند از گرم شدن کره زمین جلوگیری کنند باید حتما آلودگی های کربنی را به حداقل برسانند البته این کار باید بسیار سریع تر از پیش بینی ها و طرح ریزی ها انجام شود زیرا بنابر کشف جدید دانشمندان، حتی آتش سوزی های طبیعی هم موجب گرم شدن کره زمین می شود.

هفته گذشته کشور اندونزی آتش سوزی بزرگی را تجربه کرد و این آتش سوزی باعث ورود مقادیر بسیار عظیمی از کربن به این منطقه شد. علاوه بر این شمال غربی آمریکا نیز چندی پیش یکی از این آتش سوزی های بسیار عظیم را به خود دید. علاوه بر اندونزی، جنگل های شمالی کانادا و آلاسکا نیز به واسطه همین فرایند مقادیر زیادی از کربن را در خاک خود جای داده اند؛ بنابراین چندان عجیب نیست که آتش سوزی های واقع در آمریکای شمالی موجب ایجاد آلودگی های کربنی بسیار زیادی شوند.

چیزی که به تازگی در اندونزی و جنگل های شمالی آلاسکا رخ داده است ممکن است در هر جای دیگری از دنیا نیز به وقوع بپیوندد. مطالعه ای که در تابستان گذشته انجام گرفته شد به این نتیجه رسید که چنین آتش سوزی های فصلی از سال 1979 به میزان 18.7 درصد افزایش داشته است هم چنین مناطقی که تحت تاثیر این آتش سوزی ها قرار می گیرند نیز دو برابر شده است. علاوه بر این اکوسیستم هایی که از این آتش سوزی های فصلی به دور بودند نیز شروع به احتراق کردند. نمونه این اکوسیستم ها جنگل های معتدل و بارانی ایالت های واشنگتن و اورگان است. تغییرات آب و هوایی، کل جهان را به آتش می کشد و به دنبال آن تولید و انتشار گاز های گلخانه ای نیز افزایش می یابد و در نتیجه موجب گرمایش زمین می شود و دوباره همین گرمایش نیز موجب آتش گرفتن جنگل های بیشتر و گرمایش بیشتر می شود.

مترجم: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا