تهیه قانون مقابله با سرقت علمی در دستور کار دولت است

به گزارش مهر؛  محمد فرهادی، صبح امروز برای افتتاح چند پروژه دانشگاهی و برگزاری نشست‌هایی راهی دانشگاه کاشان شده بود، در مراسم تجلیل از خیرین دانشگاه کاشان در آمفی تئاتر ساختمان تازه افتتاح شده دانشکده حقوق این دانشگاه  عنوان کرد: در دانشگاه کاشان باید از ظرفیت های شهر کاشان مثل مراکز صنعتی، فرش، اسانس و رشته نانو استفاده شده و سرمایه گذاری بیشتری شود.

وزیر علوم در این نشست، پس از تجلیل از خیرین دانشگاه ساز گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که نیاز دانشگاه ها به بودجه های وزارتی و دولتی کمتر شده و بیشتر نیازها از محل کمک های خیرین تامین شود.

فرهادی در ادامه با اشاره به شرایط آموزش عالی پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: توسعه نظام دانشگاهی بعد از انقلاب، بیشتر به سوی کمی گرایی و توسعه رشته ها بوده است.

وزیر علوم گفت: در دوره فعلی نیز، ارتقای کیفیت به جای بحث کمیت مطرح شده و قصد داریم این موضوع را با جایگزینی رشته های کاربردی به جای رشته های قدیمی پیش ببریم.

وی با اشاره به لزوم تغییرماموریت دانشگاه ها تاکید کرد: دانشگاه های کشور باید از شرایط فعلی که صرفا امور آموزشی را پیگیری می کنند به سمت مسائل پژوهشی و علمی کاربردی حرکت کنند که ما این مسئله را در وزارت علوم دنبال خواهیم کرد.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی دیگر از معضلات نظام آموزشی فعلی بحث خرید و فروش پایان نامه ها در کشور است. موضوعی که پیگیر رفع آن هستیم و به زودی با لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی قانونی در این رابطه تصویب خواهد شد.

وزیر علوم در پایان با اشاره به شرایط دانشگاه کاشان اضافه کرد: در این دانشگاه باید از ظرفیت های شهر کاشان مثل مراکز صنعتی ، فرش، اسانس و رشته نانو استفاده شده و سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه ها بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا