رشد علمی ایران در 2 دهه گذشته بی نظیر بوده است

سید مهدی موسوی کوهپر روز چهارشنبه در جشنواره منطقه ای رویش زاگرس افزود: بنیاد ملی نخبگان حلقه وصل نخبگان و استعدادهای برتر در جهت شکوفایی و بهره وری از ایده ها و طرح های برتر است. 
وی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان شناسایی و بستر سازی برای بروز ایده های برتر را انجام می دهد، اظهار کرد: این افراد سرمایه های جاری کشور هستند و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته نیروی انسانی به عنوان سرمایه جاری تولید نقدینگی و ثروت می کند. 
وی با بیان اینکه استفاده از سرمایه مبتنی بر دانش این افراد جامعه را در مسیر ارتقا و توسعه قرار می دهد، گفت: جوانان نخبه و استعداد های برتر با حضور در مدیریت فناوری و عرصه های تولیدی باید مسیر پیشرفت و توسعه را در دست گیرند تا کشور برپایه دانش هدایت شود چرا که این موضوع مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است. 
موسوی کوهپر در خصوص مسئله مهاجرت مغزها اظهار کرد: نخبگان استحقاق استفاده از علم و توانمندی روز دنیا را دارند اما دل و فکر و اندیشه این افراد وابسته به ایران اسلامی است و در نهایت به این مملکت بازمی گردند و در جهت تعالی آن گام بر می دارند.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی افراد نخبه و استعداد برتر در نقاط مختلف این کشور است چرا که استعداد های عظیمی در روستاهای دور افتاده و گوشه و کنار ایران اسلامی وجود دارد که نیازمند فرصت بروز و ظهور هستند.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان ایران گفت: هرکدام از این ایده ها و طرح ها که نشات گرفته از اندیشه و ذهن توانمند جوانان ایرانی است می تواند کشور را متحول کند.
وی لرستان را سرزمینی تاریخی و باستانی دانست و افزود: محور تمام اینگونه فعالیت ها در لرستان برپایه دانش بوده است و این در حالی است که مفرغ های لرستان یکی از افتخارات ملی ایران اسلامی بوده به نحوی که هرموزه ای در دنیا چند نمونه از این اشیا تاریخی را داراست .
موسوی کوهپر اظهار کرد :پل های تاریخی لرستان، سد و بندهای تاریخی قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزاران رازهای ناگفته است که باور و اندیشه های نیاکان این مرز و بوم را بر پایه دانش بیان می کند.
به گزارش ایرنا جشنواره منطقه ای رویش زاگرس، ابداعات و اختراعات استان های زاگرس نشین (لرستان، کردستان، ایلام، کرمانشاه و همدان) روز چهارشنبه در دانشگاه لرستان آغاز شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا