دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنید

دکتر فاطمه ترکمان اسدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: تا کنون در مجموع سه میلیون و 186 هزار و 902 مورد واکسیناسیون انجام شده است که از این تعداد یک هزار و 66 مورد مربوط به دُز چهارم است.

وی تاکید کرد: گروه های حساس از جمله افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بهتر است نسبت به تزریق دُز چهارم هر چه سریعتر اقدام کنند.

دکتر ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: تا کنون 576 هزار و 832 مورد دُز سوم، یک میلیون و 224 هزار و 751 مورد دُز دوم و یک میلیون و 384 هزار و 253 مورد دُز اول دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، افراد واجد شرایط دریافت نوبت چهارم واکسن کووید سالمندان بالای ۷۰ سال، پرسنل شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی (کادر بهداشت و درمان) و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نوبت چهارم واکسن خود را تزریق کنند.

وی با تاکید به اینکه توصیه می‌شود افراد دارای ضعف سیستم ایمنی نیز برای دز چهارم اقدام کنند افزود: زمان دریافت نوبت چهارم برای سالمندان حداقل چهار ماه بعد از دریافت نوبت سوم و برای پرسنل بهداشت و درمان ۴ تا ۶ ماه پس از نوبت سوم است.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا