تب بالا در مادران باردار و خطر مرده زایی

دکتر صغری ربیعی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهار کرد: حرکات جنین از هفته 16 به بعد توسط مادران باردار احساس می شود که توصیه داریم از این دوران به بعد مادران نسبت به حرکات جنین تمرکز کنند و در صورت عدم حرکات جنین به پزشک معالج مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با اپیدمی ویروس کرونا مواجه هستیم، تصریح کرد: اثرات کرونا ویروس بر روی مادران باردار در مطالعات بعدی مشخص می شود و مادران باردار باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و تا حد امکان از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند.
دکتر ربیعی خاطرنشان کرد: مادران باردار با انجام واکسیناسیون می توانند از اثرات سوء کرونا ویروس در امان باشند و ضمن واکسیناسیون نیز تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه کرونا ویروس ها مانند سایر ویروس ها می توانند منجر به تب بالا در مادران باردار شود، تصریح کرد: ممکن است مادر باردار در اثر ابتلا به کرونا با تب بالا مواجه شود که خطراتی از جمله آسیب به جفت را ممکن است داشته باشد و در نهایت منجر به مرده زایی شود.
دکتر ربیعی گفت:  جامعه انسانی از قدیم الایام با ویروس ها در جنگ بوده است  و این موضوع پایانی ندارد، اما اینکه یک ویروس منجر به جه اتفاقات و تغییراتی در مادران باردار شود نیاز به مطالعات چند ساله دارد  و تمام مباحثی که مطرح می شود همگی گمانه زنی است و هیچ موضوعی به صورت 100 درصدی نیست.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا