دستاوردهای ثبت جهانی فرش قشقایی

به گزارش سینا پرس فارس، حمیدرضا ایزدی در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروز آباد با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک فیروزآباد و نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی و بندر عسلویه و تاکید بر تدوین استراتژی اقتصادی دراین شهرستان‌گفت: فیروز آباد درسالهای اخیرگام بزرگ صنعتی را برداشته است لذا توجه به ظرفیت های جدید و جذب سرمایه گذار (سرمایه گذاریهای خرد و کلان)، با هدف پیشبرد فعالیت های مولد بالاخص در حوزه تولید تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی  همچنین صنایع پایین دستی و بهره مندی از مزیت ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل های  منطقه ای در رشد اقتصادی و اشتغال پایدار ضرورت دارد.
حمیدرضا ایزدی بر تقویت تعامل با بخش خصوصی در سایر شهرستانها تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد تا توانمندی و ظرفیت های اقتصادی  شهرستانها، ضمن احصاء در جهت تغییر مثبت شاخص‌ها و بهبود معیشت و نیز فضای کسب و کار به کار گرفته شود.
رییس سازمان صمت فارس با اشاره به ثبت جهانی فرش قشقایی و تنوع در دستبافته های قالی بافی در فیروز آباد گقت: دستاوردهای فرش دستباف شامل، افزایش درآمد، رونق اقتصادی، کمک به اقتصاد خانوار، توسعه گردشگری و  …  می باشد.
معارفه رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزآباد، با حضور حمید رضا ایزدی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس، حبیب اله جمشیدی فرماندار فیروزآباد، روح ا… ملک پور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، سلیمان عبدالهی رییس منابع انسانی و امور اداری سازمان و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد.
 در این مراسم طی حکمی از سوی رییس سازمان صمت استان فارس سعید جوکار به عنوان سرپرست اداره صمت فیروزآباد منصوب و  معرفی شد. و از زحمات غلامعباس منصوری رییس سابق اداره صمت فیروز آباد تقدیر بعمل آمد.
گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا