اهمیت حمایت از سلامت روان کودکان در فصل بازگشایی مدارس

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر لیلا رازقیان گفت: باید انتظار داشت که در مدارس ممکن است مسایلی نظیر رفتار کودکانه نسبت به سن واقعی کودکان، بروز احساسات دانش اموز به صورت خشم و رعایت نکردن حقوق دوستان و همکلاسیان دیده شود که در همین راستا مدارس باید اطلاعات کافی در خصوص احتمال نیاز به ارجاع کودکان با مسائل رفتاری به روانپزشک و خارج از مدرسه داشته باشند و مسوولان مدارس نیز برای ارزیابی خطر در دانش آموزان آمادگی بیشتری نسبت به سال های گذشته داشته باشند.

 
رازقیان افزود:  بخش زیادی از افزایش مشکلات سلامت روان، ناشی از اضطراب بازگشت به مدارس است؛ چرا که بسیاری از کودکان در طی این دو سال مهارت های اجتماعی که به طور عادی در دوران رشد اتفاق می افتد را کمتر آموخته اند و گاه در مدیریت روابط اجتماعی خود با همسالان دچار مشکل هستند.

او ادامه داد: اولیای مدارس باید به کودکان بیش از پیش مهارت های مدیریت زمان را آموزش دهند و تلاش کنند عقب افتادگی های آموزش ناشی از دوران قرنطینه جبران شود. در مدارس باید شبکه های حمایتی برای حمایت از دانش آموزان آسیب پذیر شکل گیرد و بار دیگر این شبکه ها شروع به کمک به دانش آموزان کنند.

وی افزود: همچنین ممکن است مسوولان مدارس با کودکانی روبرو شوند که یکی از اعضای خانواده را در اثر کرونا از دست داده باشند که در چنین مواردی در صورت بروز اختلال در سلامت روان نیاز است کودک را به روانپزشک و روانشناس بالینی ارجاع دهند.

رئیس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری افزود: بهتر است در شرایط کنونی برای پیشگیری و رفع مسائل سلامت روان کودکان، اولیای مدارس در خصوص نحوه شناسایی بهتر مشکلات رفتاری کودکان آموزش ببینند تا بتوان با حمایت از دانش آموزان، به بهترین نحو سال تحصیلی را آغاز کرد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا