آیا خود باوری را درست میبینید

به گزارش سینا پرس فارس، خود باوری نشان دهنده احساسی است که نسبت  به خودتان دارید؛ خود باوری ما احساسی است که از ارزش خودمان داریم و وابسته به تصورات ما از توانایی هایمان و اینکه دیگران در مورد ما به عنوان یک فرد چطور فکر میکنند.
خود باوری در اعتماد به نفس و طرز رفتار و عملکرد در زندگی تاثیر می گذارد و در واقع سیستم باورهای درونی ماست که نشات گرفته از تجربیات زندگی ما و ارتباطات و تفسیرهای ما از انهاست.

وقتی خودباوری پایین داشته باشید شما احساس افسردگی و ناامیدی خواهید کرد. زندگی را منفی می بینید. هر چیزی بنظرتان مشکل وسخت خواهد آمد. چنین احساس می شود که دنیا محیطی بد و پر شده از مردمی است که آنها یا از شما سواستفاده و یا شما را نادیده میگیرند و احساس میکنید قادر به انجام هیچ کاری نیستید.
 شما خود را قربانی میبینید.  با دیگران بصورت دشمنانی بالقوه رفتار خواهید کرد و دیر یا زود انها هم با شما بدرفتاری  و شما را تنها خواهند گذاشت.  

از طرفی دیگر وقتی از خودباوری بالائی برخوردار باشید دنیا مکانی بسیار زیبا  سرشار از دوستانی خوب و لذتها و فرصتهای بالقوه بنظر میرسد. شما میتوانید خودتان را ارزیابی کنید و از خودتان در مورد نیازهایتان بپرسید  و احساسات خود را بیان کنید. شما احساس قدرت و اینکه میتوانید تغییراتی را ایجاد کنید خواهید یافت. سایر مردم هم  به رفتار مثبت شما پاسخ خواهند داد .

بنابراین حتی اگر چیزی هم بدست نیاورید احساسی خوب در مورد خود و دیگران خواهید داشت. این احساس باعث تقویت خودباوری در شما و تحریک کننده رشد درونی در شما خواهد بود.

گزارش:محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا