تلفیق ظرفیت وقف و دانش بنیان در بودجه ۱۴۰۱

به گزارش سینا پرس فارس، روح الله ایزد خواه در آیین افتتاح و آغاز به کار نخستین کارخانه نوبنیان موقوفه دانش‌بنیان سلامت کوثر فارس عنوان کرد: این حرکت را معجونی از چند اتفاق خوب همچون وقف است که ظرفیت آن برای کار اقتصادی مولد و خط شکن در مسیر است که کشور به آن نیاز دارد. از سوی دیگر موضوع دانش بنیان بودن و هدف گیری اصلی که ارزان سازی خدمات سلامت است، متاسفانه این خدمات برای مردم پر هزینه است.
وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم و قوانین دیگر مسیر را به لحاظ قانونی هموار کنیم که ظرفیت وقف و دانش بنیان تلفیق شود تا در خدمت اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد، گفت: در دنیا بزرگترین دانشگاه های دنیا وقف هستند و درآمدهای وقفی آنها در مسیر توسعه علم هزینه و سرمایه گذاری می شود اما ما از این
ظرفیت بزرگ در کشورمان غفلت کردیم.
ایزدخواه ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک رکن اساسی بنام مردمی سازی اقتصاد که در آن وقف یک رکن اصلی می باشد دارد و مردم با کار ویژه وقف می توانند حضور خود را در اقتصاد معنی دهند اما این اقدام نیاز به یک رهبری و هدایت دارد.
این مقام مسئول همچنین افزود: باتوجه به تأسیس صندوق پژوهش و فناوری، این صندوق به عنوان بازوی ریسک پذیر کار وارد شده تا بتواند پروژه های مفید و موثر را شناسایی کند و مکانیزیم موقوفات در مسیر سرمایه گذاری ها انجام شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امید است دستگاه های دولتی از چنین اقداماتی الگو‌ بگیرند، اضافه کرد: امروز در کشور املاک و سرمایه و دارایی کم نداریم و متأسفانه بسیاری از آنها غیر مولد است و در صورتیکه مولد سازی این دارایی ها صورت بگیرد کشور را از هر گونه نیاز به خارج و منابع نفتی که سرمایه آیندگان است فارغ می کند و ضروری است تا این نگاه حاکم شود.

 

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا