تدوین سند زیست بوم فرهنگی، هنری و رسانه

به گزارش سینا پرس فارس، حمیدرضا قانعی در آیین رونمایی از نخستین پوستر جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان فارس عنوان کرد: باتوجه به محورهای این جشنواره تلاش خواهیم کرد با تمرکز بر مکتب شیراز و با استفاده از نمادهای این مکتب سعی کنیم که این باور و اتفاق را به کالاهای فرهنگی تبدیل کنیم.
وی اظهار داشت: تحول در ساختارهای فرهنگی یکی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است و تدوین سند زیست بوم فرهنگی، هنری و رسانه به زودی با استفاده از ظرفیت همه کارشناسان اداره کل و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به بهترین شکل تدوین می شود.
قانعی ادامه داد: این سند در ۳۶ شهرستان تهیه خواهد شد و تلاش می شود تا براساس آن راه دقیق مشخص و علمی در پیشبرد امور فرهنگی داشته باشیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه به وضعیت سینماها، تعطیلی کتابفروشی ها و مراکز فرهنگی، مشکلات نشر، وضعیت هنرمندان اشاره کرد و گفت: بخشی از تعطیلات این مراکز فرهنگی به دلیل مشکلات مربوط به بیماری کرونا می باشد اما عمده آنها به دلیل عدم شناخت مسئله پیش آمده است و امید است بتوانیم با استفاده از مشورت های جدی اساتید دانشگاهی و در کنار هم قرار دادن هشت دستگاه هنری متولی که در این حوزه فعالیت دارند بتوانیم این مفاهیم را در حوزه نوآوری و خلاقیت اجرا کنیم.

 

گزارش: زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا