نگاه ویژه به ظرفیت های علمی استان فارس

به گزارش سینا پرس فارس، محمدهادی صادقی در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان فارس با اشاره به اینکه این هفته فرصتی است تا نتیجه تلاش‌های یکساله تحقیقاتی و پژوهشی اظهار شود، گفت: تاکید بر این است که از این فرصت صرفا به عنوان یک ویترین نمایشگاهی استفاده نشود بلکه زمینه‌ای برای تعامل بیشتر نسبت به قابلیت‌های علمی و پژوهشی و آشنایی با تحقیقات انجام شده که در سطح استان وجود دارد، باشد. همچنین بستری مناسب برای ادامه کار و فعالیت‌های اثربخش پژوهشی در مدیریت استان و سطح ملی ایجاد شود.  
وی با بیان اینکه شیراز، شهری دانشگاهی است و چشم شیراز، دانشگاه است، عنوان کرد: افتخار شیراز دو محور است؛ یکی حرم مطهر شاهچراغ(ع)که نماد معنویت موجود در این شهر است و دیگری دانشگاه و مرکزیت این شهر که به عنوان شهر علم و به تعبیر مقام معظم رهبری دارالعلم است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه گذشته شیراز بسیار پر افتخار است و از این نظر می‌توانیم این گذشته را احیاء کنیم که درخشان تر از قبل باشد، افزود: عدم استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی که وجود دارد نوعی کفران است و دستگاه های اجرایی بعضا خود دارای ظرفیت‌های پژوهشی خوبی هستند که اگر کنار دانشگاه ها قرار گیرند، این امر هم افزایی و نتایج پر برکتی را رقم خواهد زد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز ادامه داد: عدم استفاده از قابلیت‌های پژوهشگران و دانشمندانی که داریم هم نوعی کفران است و مدیران اجرایی باید بدانند که دانشمندان ما نیازی ندارند و نیازمند بهره برداران از نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها هستند.
صادقی تأکید کرد: دانشمندان ما چه در دستگاه های اجرایی، مراکز پژوهشی و دانشگاهی موظف به در معرض گذاشتن خود هستند و مانند طبیبان تلاش می کنند و این مسئولان دستگاه های اجرایی هستند که باید تدبیر مناسب برای استفاده از این قابلیت و ظرفیت‌ را اتخاذ کنند.
او همچنین در ادامه بیان کرد: تیم مدیریتی استان فارس در مقطع فعلی از اساتید و فرهیختگان دانشگاهی و علمی تشکیل شده که هم در استانداری و هم در سازمان برنامه و بودجه انتظاراتی را ایجاد می‌کند که بیش از گذشته از توانمندی‌های علمی به نحو موثری در ارتقای مدیریت استان و رفع مشکلات کشور بهره مند شویم.
صادقی با تأکید بر اینکه کوتاهی از ظرفیت های علمی هیچ توجیهی ندارد، گفت: در هر کجا که دستگاه ها و سازمان های اجرایی استان به میدان آمدند و با اراده جدی در مقام بهره برداری از توانمندی های علمی ظاهر شدند ما موفق بودیم. این در حالیست که در این مقطع از مدیریت استان، هیچ کوتاهی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی توجیهی نخواهد داشت و مدیریت علمی باید بتواند این ظرفیت ها و توانمند های علمی را معطوف به حل مسائل و مشکلات مختلف صنعتی، اجتماعی، اقتصادی و ابعاد دیگر کند و دانشگاه های ما با احساس مسئولیت ملی پای کار خواهند بود.

 

گزارش : زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا