پرستاران ستون اصلی نظام سلامت هستند

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «اورنگ ایلامی» در آیین گرامیداشت روز پرستار، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: پاندمی کروناویروس، شرایط بسیار سختی را برای نظام سلامت به ویژه پرستاران به وجود آورده است که همه شاهد رشادت و ایثار آنان بودیم و حتی در این راه چندین شهید سلامت نیز تقدیم به جامعه شد.

او با بیان اینکه حدود ۱۱هزار پرستار در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول به فعالیت هستند، افزود: تاکنون حدود ۵۰ درصد از پرستاران به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند که نشان دهنده حضور پررنگ این سربازان در جبهه سلامت مبارزه با کرونا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: پرستاران ستون اصلی نظام سلامت به شمار می روند که خدمات آنان به رضایتمندی بیماران و افزایش کیفی خدمات می انجامد.

طرح فوق العاده ویژه و خاص پرستاران، تعرفه گذاری خدمات پرستاری، طرح پرستار پیگیر و کلینیک های آموزشی سلامت از دیگر محورهای صحبت های معاون درمان دانشگاه در جمع پرستاران بود.

در این آیین که با حضور استاندار فارس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، جمعی از معاونان دانشگاه مدیران ارشد استان و پرستاران برگزار شد، از پرستاران نمونه استانی و کشوری تقدیر شد.

رونمایی از تصویر بانو «مریم رحیمی» شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دیگر برنامه آئین ویژه روز پرستار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا