واکسیناسیون، افزایش کرونا را در سراشیبی قرار می دهد

به گزارش سیناپرس فارس، تحقیقات دانشمندان نشان داده است در کشورهایی که درصد قابل ملاحظه ای از جمعیت در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند دیگر شاهد به اوج رسیدن امواج شدیدتری از بیماری نیستیم. اما این خطر وجود دارد در مناطقی که هنوز قشر قابل توجهی از مردم از واکسن محروم مانده اند، شاهد ظهور سویه های جدیدی از بیماری در پی جهش های کووید-19 باشیم و احتمال مقاومت آنها در برابر پادتن های کنونی نیز وجود دارد.

تحقیقات دانشگاه های کالیفرنیا، جورجیا و یوتا با ارایه آمار و مستندات بر اهمیت واکسیناسیون تاکید می کند.
فقط 26 فرد مبتلا از هر یکصدهزار فرد واکسینه شده در بیمارستان بستری شده اند و این در حالی است که 431 نفر به ازای هر یکصدهزار فرد واکسینه نشده نیاز به بستری و خدمات بیمارستانی یافتند. این فاصله 17 برابری میان افراد اهمیت واکسیناسیون را برای مهار بیماری کووید-19 نشان می دهد. در حالی که تحقیقات مشابه نشان می دهد میزان بستری شدن افراد واکسینه نشده شش تا 31 برابر افراد واکسینه شده است.

روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری سازمان ملل با هشدار نسبت به جدی گرفتن بیماری کووید-19 می گوید: دستاوردهای آماری و یافته های دانشمندان به ما یادآوری می کنند که اگر هنوز واکسینه نشده اید، جزو افرادی هستید که بیشتر در معرض خطر هستند و هر لحظه ممکن است سویه جدیدی از کرونا در گوشه ای از جهان ظهور کرده و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد.

وی می افزاید: طبق تحقیقات به عمل آمده واکسن ها هنوز نمی توانند عفونت های ناشی از ویروس کرونا را به طور کامل مهار کنند؛ بلکه باعث تضعیف آنها در بدن فرد مبتلا شده و بیمار نیازی به خدمات بیمارستانی نظیر کمای مصنوعی، دستگاه های اکسیژن و مواردی از این دست ندارد. بنابراین فرد مبتلایی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده هنوز می تواند ناقل بیماری به دیگران باشد.

بنابراین رعایت فاصله گزاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی تا زمانی که شاهد افول پاندمی باشیم ضروری به نظر می رسد.
دانشمندان دانشگاه نشویل با اشاره به افرادی که از واکسن زدن خوداداری می کنند شعار جالبی را برگزیده اند: "ما نمی توانیم به دلیل چند درخت آلوده، جنگل را از دست بدهیم."
مترجم: سعیدرضا امیرآبادی
منبع: sciencenews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا