استقامت راهنمایان گردشگری در دوران کرونا

به گزارش سیناپرس اصفهان، سیمین ایمانیان، راهنمای گردشگری در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری گفت: 21 فوریه مصادف با دوم اسفند به عنوان روز جهانی راهنمایان گردشگری نام گرفته است، راهنمایان گردشگری یکی از اصلی ترین افرادی هستند که چرخ صنعت گردشگری را به گردش در می آورند، تا مسافران از سفر خود لذت ببرند و رضایت کامل داشته باشند.

ایمانیان ادامه داد: راهنمایان گردشگری یکی از اصلی ترین افراد در مواجهه با گردشگران هستند، تعریف راهنمایان گردشگری از نظر انجمن راهنمایان تور اروپا بدین گونه است، راهنمای تور کسی است که گروه ها و یا گردشگران انفرادی خارجی یا داخلی را در موزه ها، اماکن تاریخی، شهر ها، مناطق میراث فرهنگی، طبیعت و محیط زیست راهنمایی می کند و اطلاعات و توضیحات مربوط به آن منطقه خاص را به مسافران ارائه می دهد.

این راهنمای گردشگری افزود: راهنمای گردشگری باید روابط عمومی خوبی داشته باشد تا بتواند با افراد زیادی ارتباط بگیرد و خدمات مورد نیاز مسافران خود را هماهنگ و تأمین کند، خدماتی مانند بلیط رفت و برگشت، هتل، غذا، بلیط های اماکن تاریخی و …، یک راهنمای گردشگری خوب باید حافظه خوبی داشته باشد تا اطلاعات دقیق در رابطه با اماکن مختلف در اختیار مسافران قرار دهد.

ایمانیان اشاره داشت: یک راهنمای گردشگری خوب باید در تک تک لحظه های سفر در دسترس باشد تا مسافران بتوانند راحت نیازهای خود را با آن در میان بگذارند، در طول سفر امکان دارد بحران های متفاوتی پیش آید، بحران های که باید توسط راهنما مدیریت شود.

وی گفت: از دید عامه مردم شغل راهنمای گردشگری شغلی است راحت و شاد که فرد همیشه در سفر بوده و لذت می برد، اما در سفر تمام مسوولیت های مسافران با راهنمای گردشگری بوده و در کل زمان سفر راهنما باید تمام موارد را هماهنگ کند و دقت داشته باشد بهترین لحظات برای مسافران رقم بخورد.

ایمانیان افزود: در دو سال اخیر صنعت گردشگری به واسطه بیماری کرونا آسیب های زیادی دید، این صنعت تا مرز نابودی رفت و بسیاری از راهنمایان گردشگری مجبور شدند برای کسب درآمد به سمت مشاغل دیگر بروند، اما افرادی هم بودند که با این شرایط جنگیدند و به جای عقب نشینی به فکر به روز کردن اطلاعات خود در این صنعت بودند، تا بعد از بهبودی شرایط بتوانند خدمات بهتری به مسافران خود ارائه دهند.

وی در پایان اشاره داشت: اگر دولت مردان صنعت گرشگری را جدی تر بگیرند و از این صنعت حمایت کنند، می توان به اقتصاد کشور کمک شایانی کرد، زیرا این صنعت در کشور های مختلف در حال توسعه است و ارز آوری روزافزونی برای آن کشورها به همراه دارد.

 

گزارش: مولود عبداللهی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا