چری الکتریکی در اروپا تولید می شود

به گزارش سیناپرس، چارلی ژانگ معاون اجرایی بخش صادرات خودروساز چینی با برند چری، اعلام کرد این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۶ با طیف وسیعی از مدل های هیبریدی و برقی پلاگین وارد بازار بریتانیا شود.

در مصاحبه‌ای با رسانه‌های استرالیایی گفت که بازگشت اخیر چری به بازار استرالیا پس از هفت سال وقفه جاه طلبی این شرکت را برای ورود به بریتانیا نشان می ‌دهد.

ژانگ در حالی که از تایید مدل ‌هایی که چری برای بریتانیا شناسایی کرده ، خودداری کرد، گفت که موفقیت در بازار استرالیا یک آزمون مهم برای ما محسوب می شود. وی در ادامه توضیحاتش تایید کرد که برنامه شرکت دولتی چین برای ورود به بریتانیا جهت معرفی طیف مدل‌ های برقی از هر دو نوع پلاگین و هیبریدی، زمان ‌بندی شده است. ما در حال آماده سازی توسعه محصول برای بریتانیا هستیم، زیرا بازار جهانی خودرو با سرعت زیادی به سمت الکتریکی شدن در حرکت است.

ژانگ که بر عرضه Chery Omoda 5 در بازارهای صادراتی نظارت دارد، گفت که بازار استرالیا بسیار توسعه یافته بوده و دارای مقرراتی مشابه مقررات اتحادیه اروپا است. بنابراین، به عنوان یک بازار آزمایشی برای ورود ما به اروپا و بریتانیا مهم است.

در استرالیا، چری Omoda 5 قرار است با MG ZS EV و هیوندای کونا الکتریکی Hyundai Kona Electric رقابت کند.
به گزارش سیناپرس، این شاسی بلند جدید توسط یک موتور الکتریکی نصب شده در جلو با قدرت ۲۰۱ اسب بخار همراه با یک باتری لیتیوم یونی ۶۴ کیلووات ساعتی تامین می شود.

به گزارش سیناپرس، دیگر مدل‌های چری که اخیراً به بازار عرضه شده‌اند، توسط ژانگ برای بازارهای صادراتی جدید مانند اندونزی، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و ترکیه معرفی شده‌اند که شامل تیگو شاسی بلند جدید و سالن آریزو می ‌شوند.

به گفته مقامات چری، این شرکت مستقر در ووهو همچنین در حال آماده شدن برای رونمایی از یک نام تجاری جدید است که جزئیات آن در اوایل سال ۲۰۲۳ تایید خواهد شد. به گزارش سیناپرس، فروش چری در سال ۲۰۲۲ حدود 38.8 درصد افزایش یافته و به ۱ میلیون و ۲۶ هزار و ۷۵۸ دستگاه  رسیده است. بر اساس ارقام منتشر شده توسط این خودروساز چینی، طی سال جاری این شرکت توانسته ۲۰۷ هزار و ۸۹۳ خودروی الکتریکی هیبریدی و برقی پلاگین به فروش برساند.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا