پیش بینی جنگ اتمی احتمالی آمریکا و روسیه

به گزارش سیناپرس، هر جنگ هسته‌ ای آشکارا اثرات مخربی در مکان‌ هایی که در آن به راه افتاد خواهد داشت. این اثرات مخرب شامل نابود شدن شهرها، کشتار فوری تعداد زیادی از مردم و آلوده کردن خاک و آب خواهد بود.

بر اساس مطالعات انجام شده، انتظار می ‌رود که ویرانی یک برخورد اتمی بسیار فراتر از این مرزها باشد: اعتقاد بر این است که آتش‌ های عظیم ناشی از انفجار بمب، دوده زیادی را به بخش های فوقانی  اتمسفر فرستاده و در نتیجه نور خورشید مسدود شده و این امر باعث کاهش دما و ایجاد مفهومی به نام زمستان هسته ‌ای خواهد شد.

آلن روبوک، یکی از محققان این مطالعه جدید و استاد علوم زیست محیطی در دانشگاه راتگرز در نیوبرانزویک، نیوجرسی، در این رابطه گفت: این رویداد، شبیه به تغییرات آب و هوایی فوری است. اثرات آن بر محصولات، ماهی ها و دام ها در سراسر جهان می تواند فاجعه بار باشد، اما میزان آن بستگی به میزان دوده تزریق شده به جو دارد.

بر اساس این مطالعه جدید، تیم روبوک از شبیه سازی کامپیوتری شش سناریوی جنگ هسته ای استفاده کرد. آنها تأثیر هر کدام را بر محصولات کشاورزی، ماهی های وحشی و سایر منابع غذایی  و در نهایت، تعداد کشته شدگان انسانی از دست رفته بر اثر قحطی را تخمین زدند. به گفته محققان، تأثیر مستقیم جنگ هسته ای ویرانگر است.

پژوهشگران همچنین طی مطالعات فوق محاسبه کردند:حتی یک جنگ منطقه ای یک هفته ای – به عنوان مثال بین هند و پاکستان – می تواند بیش از ۲ میلیارد نفر را در سراسر جهان بکشد. به گزارش سیناپرس،  این موضوع جدا از کشته شدگان مستقیم این نبرد خواهد بود زیرا در حالی که بمب ‌ها می‌ توانند فوراً میلیون‌ ها نفر را بکشند، عمده این مرگ‌ها در دو سال آینده به دلیل گرسنگی اتفاق می‌ افتد.

با این حال، بیشترین تلفات ناشی از جنگ هسته ای احتمالی در جهان، بر اثر برخورد گسترده بین روسیه و ایالات متحده و غرب خواهد بود. این، درگیری احتمالی می تواند بیش از ۵ میلیارد نفر را بکشد که بخش عمده آین تلفات بر اثر قحطی خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، هیچ کس قبلاً این محاسبه را انجام نداده و در هیچ مطالعاتی تلاشی برای محاسبه تلفان جنگ اتمی، انجام نگرفته است.در حال حاضر، ۹ کشور دارای زرادخانه هسته ای هستند که عبارتند از:  ایالات متحده، روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین، هند، پاکستان، اسرائیل و کره شمالی.

روبوک خاطرنشان کرد این روزها، بیشتر مردم فکر می کنند که جنگ هسته ای هرگز اتفاق نخواهد افتاد. آنها نگرانی های فوری تر مانند قیمت بنزین و مواد غذایی دارند. ما می خواهیم مردم را از خطر آگاه کنیم.به گزارش سیناپرس،  شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی  Nature Food منتشر شده است.

مترجم: جاوید خیرخواه

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا