تزریق بیش از 150 دوز واکسن کرونا در کشور

دکتر  بهروز رحیمی روز چهارشنبه در سفر به شهرستان داراب با بیان اینکه در طی بحران کرونا مجموعه سلامت کشور روزهای سختی را سپری کرده است که با آمار بالای ابتلا، بیماران بستری و جانباختگان کرونا مواجه بودیم، افزود: با تلاش خادمان سلامت و دولت سیزدهم، اکنون به یک آرامش در این حوزه دست یافته ایم.

وی ، در آئین افتتاح خدمت جدید سلامت در بخش فورگ، محرومیت زدایی در حوزه سلامت مناطق محروم را اولویت مهم دولت و مجموعه وزارت بهداشت دانست و با اشاره به اقدامات موثری که در حوزه سلامت مناطق محروم کشور صورت گرفته است، گفت: با تلاش و همت مجموعه سلامت، اکنون مجموعه بهداشت و درمان در مناطق مختلف کشور ارتقا یافته و توسعه این امر به همت مردمی و مشارکت گروهی نیاز دارد.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت های خود «محرومیت زدایی» و تقویت حوزه بهداشت و درمان در مناطق محروم کشور را اولویت مهم دولت سیزدهم و مجموعه وزارت بهداشت برشمرد و ابراز امیدواری کرد این امر با تلاش مسوولان و مشارکت خیرین حوزه سلامت، تسریع شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه تلاش های مجمع خیرین تامین سلامت فارس را در کشور به عنوان یک الگو معرفی کرد و افزود: فارس خاستگاه مجامع خیرین تامین سلامت کشور است.

او با اشاره به پیگیری برای رفع کمبودهای این منطقه در حوزه بهداشت و درمان، ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار لازم، شاهد بهره برداری از بیمارستان جدید شهرستان داراب نیز باشیم.

دکتر رحیمی همچنین افتتاح یک خدمت جدید سلامت در بخش فورگ را نیز خدمت شایانی به مردم منطقه برشمرد و گفت: امید است شاهد ارائه خدمات تخصصی در این مرکز و رفع نیازهای مردم منطقه به این خدمات باشیم.

بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شبانه روزی رستاق، دیگر برنامه سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به شهرستان داراب بود که با گفت و گو با مسوول و کارکنان این مرکز و بررسی فرآیندهای ارائه خدمت به جمعیت تحت پوشش و مراجعان همراه بود.

او با اشاره به پیگیری برای رفع کمبودهای این منطقه در حوزه بهداشت و درمان، ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار لازم، شاهد بهره برداری از بیمارستان جدید شهرستان داراب نیز باشیم.

دکتر رحیمی همچنین افتتاح این خدمت جدید سلامت در بخش فورگ را نیز خدمت شایانی به مردم منطقه برشمرد و گفت: امید است شاهد ارائه خدمات تخصصی در این مرکز و رفع نیازهای مردم منطقه به این خدمات باشیم.

بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از ۲ مرکز خدمات جامع سلامت از توابع داراب
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد از توابع شهرستان داراب، بر تسریع در بهره برداری از این مرکز تاکید کرد.

رحیمی در ادامه برنامه سفر خود به استان فارس، صبح امروز به شهرستان داراب سفر کرده و ابتدا از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد از توابع این شهرستان بازدید کرد.

او در این بازدید با بررسی روند پیشبرد این پروژه، بر اهمیت سرعت بخشیدن به روند تکمیل و بهره برداری از این خدمت سلامت تاکید کرد.
مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد از پروژه های طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت است که ساخت آن از سال ۹۵ با مشارکت سه جانبه وزارت بهداشت، استانداری و دانشگاه علوم ‌پزشکی شیراز آغاز و به دلیل نبود اعتبارات لازم، ادامه ساخت آن متوقف شد.

با توجه به نگاه دولت سیزدهم به ارتقای سطح سلامت در مناطق محروم، مراحل ادامه ساخت این پروژه به زودی با تامین اعتبارات لازم آغاز می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه از پروژه ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قلعه بیابان، از توابع شهرستان داراب بازدید کرد و روند پیشبرد این پروژه را مورد ارزیابی قرار داد.
داراب در فاصله ۲۵۳ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا