رنگ مدفوع، سرطان پوست را نشان می دهد

به گزارش سیناپرس به نقل از express، سرطان پوست یکی از انواع سرطان های مخرب است که زندگی بیمار و اطرافیان او را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. با افزایش دما و تابش مستقیم آفتاب، افراد بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند بنابراین اطلاع از علائم این بیماری می تواند به دور ماندن از آن و اقدام زودهنگام برای درمان کمک کند. 

سرطان پوست یکی از شایع ترین سرطان ها در دنیا به شمار می رود و با افزایش دمای کره زمین و اثر گرمایش جهانی به ویژه در فصل تابستان، افراد بیشتری در معرض ابتلا به دو نوع شایع سرطان پوست یعنی سرطان ملانوما و غیرملانوما قرار می گیرند. 

سرطان غیرملانوما شایع ترین نوع سرطان پوست است که به آهستگی در لایه های فوقانی پوست شکل می گیرند. در این میان، انواع سرطان پوست ملانومایی از شیوع کم تری برخوردارند اما خطرناک تر از نوع قبلی هستند و قابل سرایت به دیگر قسمت های بدن و متاستاز هستند. 

در سرطان ملانومای پیشرفته، بروز علائم به گسترش آن در بدن بستگی دارد. به گزارش سیناپرس، علائم پیشرفته ملانوما ممکن است سال ها بعد از برداشتن ملانومای اصلی رخ دهد. برای برخی افراد، ملانوما با تشخیص اولیه گسترش می یابد. 

محققان بر این باورند که یکی از شایع ترین علائم سرطان روده تغییر در اجابت مزاج است مانند تکرر در دفع مدفوع و این که مدفوع قوام کم تری پیدا کرده و کم تر جالت جامد به خود می گیرد.

به گزارش سیناپرس، از جمله علائمی که نشان می دهد ملانوما روی سیستم گوارش بیمار هم تأثیر گذاشته می توان به این موارد اشاره کرد: وجود خون در داخل یا روی سطح مدفوع، درد شکم، تغییر در عملکرد روده ها، استفراغ و خستگی بی دلیل ایجاد شده به دلیل کم بودن سلول های قرمز خونی. وجود خون در مدفوع می تواند باعث تغییر رنگ مدفوع شود. 

محققان توصیه می کنند که در صورت مشاهده هر کدام از این علائم برای مشورت به پزشک مراجعه کنید. 
 

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا