افزایش ۶ برابری خطر بستری شدن در آی سی یو برای زنان باردار مبتلا به کرونا

به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد زنان بارداری که به کووید-۱۹ مبتلا می شوند، پنج برابر بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان و شش برابر بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه هستند.
این مطالعه شدت کووید-۱۹ را در بیش از ۲ هزار و ۲۰۰  زن باردار و بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ زن غیرباردار در سنین باروری که همزمان به این ویروس آلوده شده اند، مقایسه می کند.

نتایج مطالعات تیمی از محققان کانادایی که در کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی در لیسبون، پرتغال ارائه شده است، نشان می دهد این یافته ‌ها مستقل از عوامل خطر کلیدی از جمله سن، بیماری‌ های زمینه ‌ای، وضعیت واکسیناسیون و نوع عفونت هستند.

به گزارش سیناپرس،این مطالعات  پس از آن انجام گرفت که تعداد قابل توجهی از زنان باردار مبتلا به کووید-۱۹ طی موج سوم و چهارم در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. البته آمار این افراد در طول سویه اومیکرون کاهش یافت.

گفتنی است نتایج مطالعات انجام شده نشان می دهد که احتمال بستری شدن زنان در بیمارستان پس از تنها یک دوز واکسن کووید-۱۹ به نصف و حتی با دو دوز یا بیشتر کمتر است.

به گزارش سیناپرس،این مطالعه به سرپرستی کیرا موریسون (Kiera Murison) و همکارانش از دانشگاه تورنتو انجام گرفت. آن ها همچنین اطلاعات بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰  زن از پایگاه داده های مدیریت پرونده و تماس انتاریو را مورد ارزیابی قرار دادند. این یافته ها بر اهمیت واکسینه شدن زنان باردار در برابر کووید-۱۹ تاکید دارد.

بارداری با افزایش آسیب پذیری در برابر پیامدهای شدید بیماری های عفونی، هم برای مادر و هم برای نوزاد در حال رشد همراه است. به گزارش سیناپرس،در این میان بارها عنوان شده است که همه‌ گیری کرونا ممکن است عواقبی جدی و مهم برای زنان باردار داشته باشد. این موضوع در حالی است که بسیاری از زنان باردار نسبت به تزریق واکسن مردد بوده و نسبت به ان مشکوک هستند.

برای تخمین میزان افزایش شدت پیامدهای کووید-۱۹ که می‌ تواند به بارداری نسبت داده شود، محققان داده‌ه ای یک پرونده مبتنی بر جمعیت Sars-CoV-2 از انتاریو را بین ۱۶  مارس ۲۰۲۰ و ۴ ژانویه ۲۰۲۲ تجزیه و تحلیل کردند. 

به گزارش سیناپرس، این یافته‌ها نشان می‌ دهد که حاملگی خود عاملی است که در زنان سالم، شدت بیماری را افزایش می‌دهد در حالی که در بین زنان باردار مبتلا به بیماری‌ های زمینه ای این خطر به مراتب بیشتر می شود.

در خاتمه گفتنی است نتایج مطالعه جداگانه ‌ای که از سوی محققان دانشگاه بولونیا در ایتالیا به کنگره ارائه شد، نشان داد اکثر زنانی که در دوران بارداری به کووید مبتلا می ‌شوند، آنتی‌ بادی‌ های محافظ در برابر بیماری را به نوزادان متولد نشده خود منتقل می ‌کنند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: independent

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا