زمینه همکاری جهاددانشگاهی با آموزش و پرورش در زمینه تحقق شعار سال وجود دارد

حمیدرضا طیبی در آیین انعقاد و مبادله تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی (مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش) با بیان اینکه یکی از زمینه های فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه اجتماعی توانمندسازی حاکمیت و جامعه است و باید تلاش کنیم که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم تا دولت کارایی داشته باشد، گفت: یکی از موضوعات مهم در همه دنیا در زمینه توانمندسازی جامعه و حاکمیت ، تعارض منافع است.

وی افزود: ما مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه را در جهاددانشگاهی راه اندازی کرده و مطالعاتی در سایر کشورها انجام داده ایم و گزارش های مختلفی نیز تهیه شده است. با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در امر مبارزه با فساد، به رئیس جمهور اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم در زمینه تعارض منافع همکاری گسترده داشته باشیم و ایشان نیز در این موضوع را در قالب بخشنامه ای به معاون اول محول کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تاکنون با ۸۶ وزارتخانه و سازمان در زمینه مدیریت تعارض منافع مکاتبه شده که ۲۴ وزارتخانه و سازمان نمایندگان خود را معرفی کرده اند اظهار کرد: پرسشنامه هایی برای تعیین مصادیق همکاری و تهیه دستورالعمل ها تدوین شده و اقدامات دیگری نیز در دست انجام است.

طیبی با بیان اینکه بسیار خرسندیم که آموزش و پرورش جزو اولین دستگاه‌هایی است که ورود جدی به موضوع تعارض منافع داشته است، گفت: از اهمیتی که آموزش و پرورش به این موضوع داده است قدردانی میکنم، تلاش میکنیم همکاری خوبی داشته باشیم. چنان که همکاری خوبی از گذشته با وزارت آموزش و پرورش داشته ایم و با توجه به اهمیت و جایگاه این وزارتخانه، این همکاری را وظیفه خود می‌دانیم و امید است این همکاری ها گسترش یابد.

موضوع تفاهم نامه یک ساله همکاری مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی وزارت آموزش و پرورش و جهاددانشگاهی، «همکاری مشترک علمی، آموزشی ، پژوهشی و اجرایی در زمینه مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش و نیز شناسایی گلوگاه‌ها و انسداد منافذ و موقعیت های فسادزا در نظام تعلیم و تربیت و مقابله یا مدیریت آنها در حدود سیاست های مصوب ، قوانین و مقررات جاری» است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا